שובה של GLaDOS – עדכון!

עידן זיירמן|כללי 4 תגובות »

בהמשך לרמיזות המרגיזות של Valve מהימים האחרונים – החבר’ה האלה עדכנו את Portal פעם נוספת היום. הפעם, העדכון כולל שינוי קטן לסרטון הסיום של המשחק. אפשר לראות אותו דרך Rock, Paper, Shotgun.

עדכון: אוקיי, הסרטון עלה גם ל- YouTube, אז אני יכול לשים אותו בבלוג.

אוי לא, עוד Zombiefest!

עידן זיירמן|כללי 9 תגובות »

zombiefest2 2copy

לפני שנה, התכנסו כל כותבי הבלוג בבית אחד, באמצע שום מקום, למשך כ- 12 שעות, תחת המטרה המוצהרת לחסל המון זומבים. האירוע הזה, שזכה לשם Zombiefest, השיג שתי מטרות עיקריות:

1. זה היה ממש, אבל ממש כיף.

2. אם שואלים את דקל, האירוע הזה הוא חלק מהסיבה שכל כך הרבה מהחברים שלנו התחילו להתעניין ב- Left 4 Dead, וקפצו על משחק ההמשך ברגע שהוא יצא לשוק.

אבל האג’נדה הפרסומית פחות מעניינת אותנו. מה שיותר מעניין אותנו זה להנות, ולהרוג כמה עשרות-אלפי זומבים, ולדון בשאלות חשובות כמו “האם במציאות אפשר לפצלח לזומבי את הראש עם גיטרה?”. אז ביום שישי הקרוב, שנה לאחר ה- Zombiefest הקודם, אנחנו הולכים להתכנס שוב. הפעם יהיו שם יותר אנשים (בין 9 ל- 10, אם כי רק 8 ישחקו בכל רגע נתון), ימותו שם יותר זומבים, ויאכלו שם יותר פיצות. וכמו בפעם הקודמת, יועבר על זה דיווח באופן חי בבלוג. אם יתאפשר לנו, הפעם הסיפור הזה ילווה גם בכמה סרטוני וידאו.

יהיה כיף.

שובה של GLaDOS?

עידן זיירמן|כללי 6 תגובות »

ביממה האחרונה, ללא כל אזהרה מראש, התפרצה מהומה לא-קטנה בעולם הגיימינג. הכל התחיל כש- Valve, נשמות טובות שכמותן, שחררו עדכון לאחד מהמשחקים הטובים ביותר שעלו אי-פעם על המחשב שלי, Portal. הנה מה שהעדכון מוסיף למשחק, לפי Valve:

Changed radio transmission frequency to comply with federal and state spectrum management regulations

כמה דקות אחר כך נכתבה התגובה הראשונה בפורום הראשון של המשחק על העדכון. התגובה היתה “Huh?”. אבל קהילת המשחק התאוששה במהירות, והתחילה לחקור מה לעזאזל קורה כאן. מה שהקהילה גילתה זמן קצר לאחר מכן הוא שמכשירי הרדיו במשחק התחילו להשמיע צלילים מוזרים כשממקמים אותם בנקודות מסוימות. חלק מהצלילים האלה היו הודעות שמקודדות במורס. הטקסט שלהן הוא בעיקר דברים כמו “Interior Transmission Active” או “External Data Line Active”, אבל החלק המשעשע במיוחד הוא שאחת מההודעות מכילה את הטקסט:

BEEP BEEEP BEEP BEEP BEEEP BEEEP BEEEP BEEP BEEEP BEEP BEEP

גם זה מייצג טקסט שנכתב בקוד מורס. אם מפענחים אותו, מקבלים את ההודעה המשעשעת במיוחד “LOL”.

אבל בעוד שזה משעשע, זה לא עוזר. מה שבאמת עוזר זה שבקבצי הסאונד האחרים שמכשירי הרדיו ניגנו מתחבאות תמונות. התמונות האלה סיפקו למעריצים הסקרניים מספר טלפון של BBS, והטקסטים שהתחבאו בחלק מההודעות סיפקו להם את שם המשתמש והסיסמה שהם היו צריכים כדי להתחבר אליו. אז הם התחברו אליו:

sNO9z

לא עבר זמן רב, והמעריצים חילצו כמות גדולה של תמונות וטקסט מתוך ה- BBS המדובר. עכשיו הם עובדים כפי שרק מעריצים מכורים יכולים לעבוד בניסיון לפענח מה לעזאזל קורה כאן. בין השאר, חולץ מתוך הבלגן הזה מספר שנראה כמו תאריך: 3.11. אם זה תאריך, זה יכול להיות יום ההולדת של גייב נוול, התאריך שבו הוא מקבל פרס (במהלך תערוכת GDC), או אולי, רק אולי, התאריך שבו הם יחשפו סופסוף את הסיבה שבגללה הם מריצים אותנו כמו משוגעים ברחבי האינטרנט.

בפעם האחרונה שבה הפגנתי התעניינות כל כך גדולה ברמזים שהושארו באינטרנט על ידי החברה המפתחת של משחק כלשהו, גיליתי שכל הסיפור הזה היה סתם טיזינג מרושע שהיה חסר קשר ממשי להכרזה על המשחק עצמו. כך שהפעם אני מראש מכין את עצמי לאפשרות שסתם מדובר במתיחה זדונית במיוחד של Valve. מצד שני, יש גם סיכוי לא-רע שבקרוב נשמע משהו על Portal 2. ואם זה יקרה, זה יהיה כיף ממש.

אם בא לכם לחקור את הסיפור הזה בעצמכם, אתם יכולים לקפוץ לפורומים של המשחק (שמתעדכנים בקצב מהיר להחריד), או להתעדכן בכל פריטי המידע שידועים על הסיפור הזה עד עכשיו באופן מסודר (פחות או יותר). לבעלי ה- Google Wave – יש ערוץ נוסף להתעדכנות במידע. יהיה מאוד מעניין לראות לאן זה יתפתח.

עכשיו הגזמתם, פרק 2

עידן זיירמן|כללי 11 תגובות »

ובכן, כפי שאתם יכולים לנחש, ה- DRM החדש של Ubisoft גרם לקצת רעש ברחבי האינטרנט. בין התגובות היו קריאות לחרם, טענות על כך שמדובר בפתרון האפשרי היחיד לפיראטיות, וסתם קריאות גנאי מתוסכלות. אבל התגובה הכי מעניינת היתה, כמובן, זו של Ubisoft.

הראיון הרלוונטי פורסם ב- PC Gamer כבר לפני יותר משבוע, אבל כהרגלי, הגעתי אליו רק עכשיו. הוא מכיל מעט מאוד פרטים חדשים, אבל בין השורות עולה נימה מאוד מעצבנת של זלזול. למשל, Ubisoft לא תפרסם מראש מה יהיו ההשלכות של ניתוק מהאינטרנט (“תצטרכו לחכות לביקורות, או לשמוע על זה מחברים שלכם”), ו- Ubisoft מסרבת להכיר באפשרות שהשרתים האינטרנטיים החיוניים לפעולת המשחק לא יפעלו בעתיד, ולהסביר ללקוחות שלה מה יהיו ההשלכות במקרה כזה. לקראת הסוף, הטון נהיה קצת דמגוגי:

The system is made by guys who love PC games. They play PC games, they are your friends

הנסיון של Ubisoft להציג את עצמם כאילו הם מעונינים שנוכל לשחק במשחקים שאנחנו קונים לנצח הוא, כמובן, בולשיט. Ubisoft לא יכולה להציג תוכנית בנוגע למה יקרה ביום שבו השרתים שלהם יפלו, כי אם השרתים האלה יפלו זה יקרה בגלל ש- Ubisoft סגרה אותם (כמו ש- EA עשתה עם שרתי המשחקים שלה לא מזמן), או כי החברה תפשוט את הרגל, ואז ממש לא יהיה אכפת להם מלקוחות ממורמרים. חוץ מזה, הנסיון שלהם להציג את יתרונות המערכת שלהם הוא גם דבילי להחריד. בניגוד למה שהם חושבים, העובדה שאני יכול להתקין את המשחק על כל מחשב שאני רוצה היא לא באמת יתרון – אני יכולתי לעשות את זה במשך שנים, עד שכל מיני חברות באו וניסו לאכוף עלי שיטות DRM משונות אחרות.

ובכל זאת, אין שום דבר מפתיע בסיפור הזה. התגובות של Ubisoft, כמו אלה של העיתונאים שמסקרים את ההתפתחויות בנושא או של הטוקבקיסטים מרחבי האינטרנט – הן צפויות לחלוטין. הדבר היחיד שנותר כאן עם סימן שאלה הוא משך הזמן שייקח לפיראטים לפצח את מערכת ה- DRM החדש, כמה מסובכת ליישום תהיה הפריצה שהם יציעו, והאם Ubisoft ימשיכו לדבוק בפתרון שלהם גם אחרי שזה יקרה.

זה מיותר בעיני לפצוח כאן בקריאות לחרם. קוראי הבלוג הם אנשים אינטליגנטיים (לפחות רובם, בכל אופן). הם יכולים לעשות את השיקולים שלהם בעצמם ולהחליט האם הדרישה לחיבור תמידי לאינטרנט היא משהו שהם יכולים לחיות איתו כשהם קונים את המשחק שלהם. גם קשה לי להגיד שאני, אישית, אוותר על המשחקים של Ubisoft שמשתמשים בשיטה החדשה, כי בכל מקרה לא ראיתי ברשימת המשחקים הזו אף משחק שתכננתי לקנות בחודשים הקרובים.

אבל אם זה משנה למישהו משהו, אז אני ממליץ לקנות את ה- Splinter Cell החדש רק בגרסת הקונסולות שלו. זה לא כאילו שתוכלו לשחק בו על הלפטופ שלכם בכל מקרה.

פורים שמח!

עידן זיירמן|כללי תגובה אחת »

אני מקווה שהיה לכם חג מוצלח, ושהגשם לא הרס לכם את התחפושת.

אני התחפשתי לזה:

ואתם?

BioShock 2: רשמים ראשונים

דורון יעקבי|כללי 2 תגובות »

אחרי שחיכיתי לו כשנתיים וחצי, BioShock 2 תפס אותי בתקופה קצת עסוקה. בכל זאת, אחרי שהשקעתי בו קצת יותר מחמש שעות משחק, רציתי להגיד עליו כמה מילים.

סיכום זריז של המילים: אני ממש מרוצה. לא ציפיתי שזה יהיה BioShock, וזה אכן לא. המשחק הראשון היה יצירת מופת בעיניי, בזכות העולם של Rapture, העלילה המרתקת שהלכה ונפרסה בפנינו עם קלטות האודיו, המוסיקה, האווירה והאקשן הייחודי. וכמובן, הרגע ההוא.

אני חושב שזה היה בלתי אפשרי לצפות מ-BioShock 2 לאותו הדבר, והוא אכן לא עושה זאת. העלילה פחות מעניינת הפעם, והסבלנות שלי לקלטות האודיו הולכת ופוחתת. העולם של Rapture דומה למשחק הקודם, ואין כאן אותה תחושה של גילוי והתפעמות שהיתה אז. הגרפיקה היא אותה גרפיקה, כלומר מרגישה בת שלוש שנים.

אבל, וזה אבל ענקי, האקשן פשוט מעולה, ומנצח את המשחק הקודם בכל פרמטר. הדבר הראשון שחשבתי לעצמי במשחק זה “וואו, אפשר להשתמש בכלי נשק ובפלאזמידים בו זמנית!” וזה רק הולך ומשתפר. הקרבות מבוססים הרבה יותר על הגנה ולכן מאפשרים לכם הרבה יותר זמן לתכנן כיצד אתם הולכים לחסל את האויבים בצורה מגניבה – מה שנשמר ב-BioShock 1 רק לקרבות מול ה-Big Daddies.

אם הרבה מהתענוג של המשחק הקודם היה לטפוח לעצמך על השכם ולומר “וואו, איך גרמתי לרובוטים להוביל את ה-Big Daddy הישר אל המים ואז חישמלתי אותו”, אז ב-BioShock 2 זה קורה לעיתים הרבה יותר קרובות, כי המשחק מוביל אתכם לזה. רק אתמול גרמתי ל-Big Sister ול-Big Daddy ללכת מכות, בעודי צופה בהנאה מהצד, ורק משליך עליהם פחיות נפץ מדי פעם.

אז בסדר. אני לא נפעם. אבל אני פאקינג נהנה מכל רגע. נתראה בסוף.

Civilization 5 הוכרז!

עידן זיירמן|כללי תגובה אחת »

עדיין לא ידוע לנו שום דבר בעניין. האתר הרשמי של המשחק מבזבז הרבה מילים על מעט מאוד תוכן, והדבר העיקרי שאנחנו יודעים להגיד עליו הוא שאחרי בערך עשרים שנה, מישהו בחבר’ה המפתחים של המשחק החליט סוף סוף לנסות את הקטע הזה של משושים במקום משבצות. אבל היי, לא בכל יום מוכרז משחק חדש בסדרה כל כך עתיקה. אז אני מתלהב.

תודה ל- Rock, Paper, Shotgun על הידיעה.

הצצה ל- Subversion

עידן זיירמן|כללי 3 תגובות »

כבר במשך כשנתיים אני קורא בבלוג של Introversion על תהליך הפיתוח של המשחק הבא שלהם, Subversion. הבעיה היא שכל ההצצות האלה, שכוללות אלגוריתם פרוצדורלי לבניית ערים, מנוע פיזיקלי ושליטה באמצעות שפת Scripting באלגוריתם שמפעיל מעליות, לא ממש הצליחו להרכיב לי בראש תשובה סבירה והגיונית לשאלה “מה זה לעזאזל Subversion?!”. כשניסיתי לנחש, המושג “סימולציה פוליטית” עלה לי בראש, אבל זה היה ניסיון נואש למדי לעשות סדר בבלגן, בלי הבנה ממשית של הצורה שבה האלמנטים ש- Introversion פיתחה ישתלבו בסופו של דבר לתוך משחק.

אבל בסוף השבוע האחרון, במהלך אירוע השקה של Darwinia+ (שאגב, יזכה לביקורת מתישהו בקרוב), הדגים כריס דיליי מ- Introversion, בפעם הראשונה, את Subversion. הוא אמר מפורשות שהם כנראה היו צריכים לחכות עוד לפחות שנה לפני הצגה של דמו כלשהו, אבל הוא הראה את מה שהם עובדים עליו בכל זאת. והחבר’ה מ- Rock, Paper, Shotgun היו שם בשביל לתאר מה הם רואים.

מדובר, בקצרה, בסוג קצת יותר שאפתני של Commandos. מעין משחק שבו השחקן שולט בקבוצה של סוכנים שמנסים לבצע מגוון משימות בתוך מקומות מוגנים-היטב בסביבה עירונית. עדיין לא ברור איך החלקים שנחשפו מתוך Subversion ישתלבו בתוך המשחק עד כה (האם צריך לבנות עבור המשחק עיר שלמה כשלפי התיאורים – הפעילות שלו מתמקדת בכל פעם בבניין אחד?), אבל המעט שנחשף בתוכו בכל זאת מצליח לעשות רק קצת סדר בבלגן, ולסקרן אותי עוד יותר לגבי המשחק הזה. אני באמת מקווה שזה יילך להם.


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS