מבצע פסיכי. נאוטי.

עידן דקל|כללי 3 תגובות »

טוב, אז Steam יצאו במבצע אמצע שבוע, והם מוכרים שם את Psychonauts, שאמור להיות משחק סבבה לגמרי, ב-2$.

רגע, בואו ננסה שוב:

אומג!!! מוכרים עכשיו את פסייכונאוטס כאילו המשחק הכי מושי מושי מושלם בשתי דולר!!!! זה כאילו פחות מעשר שקל~
אז מה אם אני יכול להוריד אותו בלי לשלם לאף אחד ?אני עדיין יעדיף לשלם קצת על משחק שהוא כאילו המשחק הכי טוב אוור!!!
בעצם, אם זו צורת ההתבטאות הדיפולטית שלי, זה בטח לא נכון.

בכל מקרה, Psychonauts, שאצלי בזכרון אף אחד לא אמר עליו ולו מילה רעה אחת (מה שמראה עד כמה הזכרון שלי פגום. דורון, לדוגמא, ממש לא התלהב) נמכר עכשיו במחיר של פחית קולה בפיצוציה. לוקח הרבה יותר זמן לגמור אותו, והוא הרבה יותר בריא. אז, כאילו, כדאי לכם. נראה לי. כמו יותר מדי משחקים – גם בזה לא שיחקתי. אבל אני דווקא אוהב פלטפורמרים (כל עוד הם לא מבוססים על סרטים), אז אני מקווה שיהיה בסדר.

(ותודה ל-Joystiq)

המלצה: Trine

דורון יעקבי|כללי 5 תגובות »

קניתי חמישה משחקים במבצע סוף השנה של Steam, ומתוכם היחיד שמשך אותי אל קו הסיום שלו הוא Trine. במבצע הוא עלה לי 5$, אבל אני חושב שהוא שווה גם את המחיר הנוכחי שלו (20$).

Trine הוא משחק 2.5D, בדומה למשחקים כמו Shadow Complex. התנועה דו-מימדית, אבל העולם הוא תלת מימדי, והגרפיקה מודרנית ולא מאריו-אית (כמו Braid, נגיד). ואיזו גרפיקה. Trine הוא כנראה אחד המשחקים היפהפיים ביותר ששיחקתי בהם. גם אם לא תקנו אותו, שווה לכם להוריד לפחות את הדמו (גם ב-Steam) כדי ליהנות מהממתק הויזואלי הזה, שמהווה, להערכתי, מדגם מייצג של כל מה שה-pixel shader של כרטיס המסך שלכם יכול לעשות.

הגיימפליי נהדר גם כן, ושואב, כך אומרים, מהמשחק הקלאסי של בליזארד The Lost Vikings (שלא שיחקתי בו, כי יש לי די חסך במשחקים ישנים). בניגוד למשחק ההוא, ב-Trine אתם שלוש הדמויות בעת ובעונה אחת: גנבת, קוסם ואביר, שלכל אחד יכולות שונות. המשחק מבוסס על פאזלים פיזיקליים שונים, כאשר הקוסם יכול לייצר קופסאות ועצמים אחרים, הגנבת יכולה להשתמש ב-Grappling hook כדי להיתלות ולזנק ממקום למקום, והאביר יכול להרביץ לדברים עם חרב.

הליטוש במשחק מגיע לרמות פורטל-יות, והוא דואג ללמד אתכם בהדרגה דברים חדשים, כך שאף לא פעם אחת נתקעתי ללא מעש. לכל חידה במשחק יכול להיות מספר רב של פתרונות, וזה יתרון שהוא גם חסרון קטן – לפעמים הרגשתי שקצת “רימיתי” את המשחק ולא הגעתי לפתרון אליו כיוונו המפתחים.

יש עוד המון מה לאהוב ב-Trine: כל מסך כולל לא מעט חידות אופציונליות שמציעות שדרוגים מיוחדים לדמויות, כך שהוא מעניק תמורה ליצר ההרפתקנות שלכם. הוא כולל אינספור רגעי הנאה קטנים, כמו ציור קופסאות מעל ראשיהם של אויבים, או מציאת פתרון מחוכם לחידה כזו או אחרת. מהעלילה לא התמוגגתי, אך הגרפיקה, המוסיקה, וקולו של המספר מצליחים ליצור אווירה של סיפור אגדה קסום.

אז שחקו ב-Trine. בכל זאת, השתמשתי במילה “קסום”. זה לא קורה הרבה. חיפשתי בבלוג.

Left 4 Dead 2: הביקורת

עידן זיירמן|כללי 20 תגובות »

נכון לזמן כתיבת שורות אלה, חברי הבלוג הרגו כ- 10,000 זומבים. מתוכם, קצת יותר מ- 300 זומבים נהרגו באמצעות מסור חשמלי. חמש-מאות מתוכם נפלו קורבן לפצצת צינור. כ- 700 מתוכם נהרגו באמצעות Combat Shotgun, הנשק האהוב ביותר על דורון. חמישים מתוכם נהרגו ע”י מחבת.

סטטיסטיקות הן דבר נפלא. מדובר בדרך מאוד ארוכה ומסורבלת להגיד את האמת הפשוטה שתהיה ברורה לכל מי שיצא לו לדבר איתנו בשבועות האחרונים: Left 4 Dead 2 הוא משחק אדיר. הוא הפך למוקד השיחה העיקרי במרבית הפסקות הצהריים שלי בעבודה. הוא גורר אליו עוד ועוד אנשים שמתמכרים אליו אחרי שעת משחק בודדת. הוא אפילו גרם לאשתי לחזור לחלום בלילה על זומבים. וכמעט בכל יום בערב, הוא מהווה פיתוי רציני לזנוח את כל הדברים שאני צריך לעשות בצד (לעדכן את הבלוג, להוריד את הזבל, לשטוף כלים…) רק בשביל להרוויח עוד שעתיים של משחק עם אחד מ- 15 החברים שלי (נכון לבינתיים, לפחות) שכבר קנו את המשחק. כן, הוא עד כדי כך טוב.

אבל לפני שאני אתחיל לזרוק לכיוונכם המוני סופרלטיבים מתלהבים, קצת אקספוזיציה. Left 4 Dead המקורי, שיצא לפני קצת יותר משנה, היה משחק פעולה מרובה-משתתפים שבו נכנסתם לנעליהם של ארבעה אנשים חסרי-מזל, שנאלצים להעזר אחד בשני על מנת לשרוד את אפוקליפסת הזומבים שנפלה עליהם. ללא שיתוף פעולה, לא היה לכם סיכוי לשרוד: הזומבים היו יכולים ללכוד אתכם, להפיל אתכם לרצפה או להקיא עליכם – מה שהופך אתכם לתלויים בחסדם של חברי הקבוצה שלכם. שיתוף הפעולה מחויב-המציאות הזה יצר אינספור רגעים של סולידריות חברתית מרשימה, מהסוג שנדיר מאוד למצוא במשחקי מחשב ווידאו, אפילו מהסוג הקבוצתי.

המשחקים השבועיים שלנו יצרו פעם אחר פעם סיפורים מרגשים על רגעי גבורה מעוררי-השראה, רגעי אימה משתקים ורגעי טיפשות מביכה. למעשה, כל כך אהבנו את Left 4 Dead, עד שכל צוות הבלוג קפץ בשמחה על ההזדמנות לצאת לגיבושון חיסול-זומבים שנמשך כ- 12 שעות ברגע שהרעיון הזה עלה. ברחבי הרשת, היו אנשים שהתלוננו על מיעוט כלי הנשק במשחק, או על מיעוט המערכות במשחק, אבל באמת שלא הבנתי מה הם רוצים. Left 4 Dead, בעיני, היה מאוזן בצורה מושלמת.

לכאורה, היה אפשר לצפות שאני אטען שאם Left 4 Dead הראשון היה כל כך מושלם בעיני, המשחק החדש יכול רק להרוס את האיזון שהמשחק הראשון בנה כל כך בקפידה. אבל Left 4 Dead 2 מתחמק בקלילות מהפוטנציאל ההרסני הזה באמצעות שינוי גישה. בעוד שהמשחק הראשון היה אפל ומאיים, כמו סרט אימה קלאסי, Left 4 Dead 2 הוא סרט פעולה מפוצץ באדרנלין. אם המשחק הראשון היה “ליל המתים החיים”, המשחק השני הוא “זומבילנד”. במשחק הראשון, נלחמתם במסדרונותיו של בית חולים נטוש. במשחק השני, אתם נלחמים לאורכה של מסילת רכבת-הרים בלונה פארק. במשחק הראשון, היה מיעוט של כלי נשק שתרם להרגשת הניצולים הנטושים שמנסים לשרוד בשטח עוין. במשחק השני, יש מסור חשמלי.

הו, מסור חשמלי.

תנו לי רגע.

אה, כן, איפה הייתי?

הגישה הזאת גם מסבירה את עיצוב השלבים של המשחק החדש: חלק מהמסכים שטופים באור שמש, ורובם מתרחשים באזורים פתוחים יותר וצבעוניים יותר. אבל ניתן למצוא ב- Left 4 Dead 2 עוד גישה נוספת, דומיננטית לא-פחות. גישה של “אז אתם חושבים שאתם יודעים הכל, אה?”.

למגוון ה”בוסים” של המשחק הקודם, נוספו מספר זומבים מיוחדים חדשים, שכל תפקידם בחיים הוא לפצל את הקבוצה שלכם, לגרום לכם לעזוב את הנקודות הבטוחות שאתם חושבים שמצאתם, ולחרבש לכם את כל התוכניות שתכננתם בקפידה. ה- Jockey יקפוץ לכם על הראש ויסיט אתכם לעבר קבוצת האויבים הקרובה. ה- Charger יתפרץ לתוך הקבוצה שלכם ויעיף אתכם לכל עבר, לפני שהוא ייקח אחד מכם ויתחיל להטיח אותו ברצפה. ה- Spitter תירק גוש חומצה על הרצפה שיכריח אתכם לעזוב את הנקודה הגבוהה שהשתכנתם בה עד עכשיו, מתוך מחשבה שזו הנקודה שיהיה לכם הכי קל להגן עליה. Left 4 Dead 2 מכריח אתכם כל הזמן לעזוב את ה- Comfort Zone שלכם, לאלתר תוכניות חדשות במהירות, ולצרוח בפאניקה על חברי הקבוצה שלכם שפתאום מוצאים את עצמם בצד השני של המסך, מוטחים בצורה חוזרת ונשנית כנגד הקיר.

גם הגישה הזו באה לידי ביטוי בעיצוב השלבים של Left 4 Dead 2. במשחק הראשון, היו כמה רגעי “Standoff” נפלאים, שבהם הייתם צריכים לחכות בחדר מסוים ולהתגונן כנגד מספר גלים של זומבים לפני שיכולתם להמשיך הלאה. ב- Left 4 Dead 2, הרבה מהרגעים האלה הוחלפו בסצינות בעלות אופי שונה, שמכריחות אתכם לרוץ לנקודה מסויימת על מנת להפסיק את גלי הזומבים שתוקפים אתכם ללא-הפסקה, או לסייר ברחבי המסך ולאסוף מיכלי דלק שמהווים את המפתח שלכם למילוט מהשלב.

השינוי הדומיננטי השלישי ב- Left 4 Dead 2 הוא הדגש החזק אפילו-יותר על שיתוף הפעולה בין הדמויות במשחק. ב- Left 4 Dead 2 יש מגוון רחב יותר של ציוד, כמו מזרקי אדרנלין שמאפשרים לכם לבצע פעולות בצורה מהירה יותר, Defibrilator שמסוגל להקים לחיים את חבריכם המתים, ופחיות של “Boomer Bile” שמאפשרות לכם למשוך את הזומבים לעבר מפלצת מסויימת, כאילו Boomer כרגע הקיא עליה. אבל כל פריטי הציוד האלה באים על חשבון פריטי הציוד שאתם כבר מכירים מהמשחק הראשון. כלומר, הבחור מהחבורה שלכם שיסחוב איתו Defibrilator לא יוכל לקחת איתו Medkit. וכל מי שייקח איתו מזרק אדרנלין לא יוכל לסחוב עליו Pain Pills, שיכולים לתת לבריאות שלו קפיצה זמנית בעת הצורך.

השינויים שציינתי עד עכשיו הם בהחלט לא השינויים היחידים. בצורה בלתי-מוסברת כלשהי, הצלחתי להגיע עד לכאן בלי לדבר על המשמעות שבהוספת נשקים “קרים” למשחק, על מצבי המשחק החדשים או על הזומבים המיוחדים החדשים (כמו הליצן, שהריצה שלו עושה רעש ולכן מושכת אחריו עשרות זומבים אחרים). אני יכול להתחיל לדבר עליהם כאן. אבל במקום זה, אני מרגיש צורך לספר לכם על הצורה שבה גם עכשיו, כמעט חודשיים אחרי שהתחלנו לשחק במשחק, אנחנו עדיין מתרגשים כמו ילדים קטנים אחרי כל סיום של מערכה. אנחנו עדיין מספרים סיפורים מפתיעים לחברים שלנו בסוף כל משחק, ומעלים סרטוני וידאו של רגעים ראויים לציון ל- Youtube.

או במילים אחרות, Left 4 Dead 2 הוא הדבר הכי טוב שקרה פה בשנה האחרונה.

Half Life: הסאגה

עידן זיירמן|כללי 5 תגובות »

לפני קצת פחות משבוע פורסמה ב- The Escapist כתבה מצוינת על הצורה בה Valve בחרה לספר את הסיפורים שלה במשחקי Half Life ו- Portal. הכתבה עצמה מצוינת ומומלצת בחום, אבל בעיקר התרשמתי מאחד האתרים שהכתבה קישרה אליהם: אתר בשם The Half Life Saga Story Guide.

מדובר, אם אין לכם כוח ללחוץ על הקישור ולבדוק בעצמכם, באתר שאוסף את כל פריטי המידע, גדולים וקטנים כאחד, מכל משחקי Half Life, ומרכיב מהם סיפור קוהרנטי אחד, לרווחתו של כל מי שלא הבין לגמרי את מה שקורה בתוך המשחק (או עדיין מנסה להסביר, לכל מי שמוכן לשמוע, של- Half Life 2 “אין עלילה”).

קריאה של האתר הזה גרמה לי להעריך מחדש את יכולת הסיפור של Valve, ואת הצורה שבה פרטים קטנים לכאורה (למשל, העובדה שכל הסירות ב- Half Life 2 “מקורקעות” במרחק של כמה מטרים מהים עצמו) הם חלק משמעותי מהתמונה הגדולה יותר. הקריאה, לפחות לאלה מכם ששיחקו במשחק, מומלצת בחום.

Left 4 Dead לעניים

עידן דקל|כללי תגובה אחת »

כל אלו מכם שרצו לקחת חלק בשגעון L4D שהתפרץ בשנה האחרונה, אבל לא היה להם מחשב שמסוגל לעמוד בעומס של המשחק, או שסתם לא רצו לשלם כמה עשרות דולרים בשביל להרוג זומבים, בטח תשמחו לדעת שהמענה לכל צרותיכם הגיע. בערך.

Pixel Force: Left 4 Dead (שהוא ככל הנראה הסנונית הראשונה בסדרת משחקי Pixel Force. מה שהם לא יהיו) הוא גרסה חינמית של המשחק, שהיא סוג של פורט ללא אחרת מאשר קונסולת ה-NES.

כמו בימים הטובים של קונסולות ה-8 ביט, מדובר במשחק שמשוחק ממבט על (המבט האיזומטרי הומצא הרבה יותר מאוחר), שתומך במשחק עד שני שחקנים. כל אחד מהם יכול לבחור לשחק באחת מארבע הדמויות המקוריות של L4D, ולהשלח מיד לאחר מכן ללבה של עיירה רדופת זומבים, בנסיון נואש להשאר בחיים עד שמישהו יציל אותם.

אמנם לא תמצאו ב-PF:L4D אנימציה, גרפיקה תלת מימדית, קולות מציאותיים, אפקטים או Director כל יכול, אבל בבסיסו, עדיין מדובר ב-Left 4 Dead ולא אחרת. יש משהו קסום בפשטות של המשחק, ובדרך בה למרות שמדובר במשחק שמכוון לכאורה לקונסולה בת כמעט 30, הוא עדיין חולק את הלב שלו עם המשחק המקורי. שיתוף הפעולה, המחסור המתמיד בתחמושת, ה-Special Infected (עד עכשיו נתקלתי רק ב-Boomer וב-Hunter, שתמיד הרג אותי, אבל אני מאמין שבסופו של דבר לכל אחד מהם תהיה הזדמנות להרוג את הדמות שלי) והחיפוש אחר צמד המילים היפה ביותר בשפה האנגלית – "Safe Room" – כולם עדיין שם.

ואם אנחנו כבר בנושא Left 4 Dead – בסוף השבוע הקרוב (מה-15.1 עד ה-18.1), שרתי L4D2 ייפתחו לכל מנויי שירות XBox Live, גם לאלו שאין להם מנוי זהב (שזה סוג המנוי שבד"כ מאפשר לשחק משחקים מרובי משתתפים על-גבי קונסולת ה-Xbox 360). על השאלה למה לעזאזל מישהו יקנה את Left 4 Dead בלי שתהיה לו מלכתחילה האפשרות לשחק בו אונליין עם החברים שלו, הם לא עונים.

(תודה ל-Joystiq)

Crayon Physics חוגג יום-הולדת, וכולם נהנים.

עידן דקל|כללי 2 תגובות »

טוב, נראה שהעניין הזה של חגיגות יום-הולדת "שלם כפי יכולתך" של משחקי אינדי בדרך להפוך לסטנדרט של התעשייה, והאמת היא שזה לא רע בכלל.
לפני שנה יצא לשוק ה-Physics Puzzle החמוד Crayon Physics, ועכשיו המפתח שלו, בחור (נראה לי, אני לא בטוח) פיני בשם Petri Purho הולך בדרכה של 2D Boy, ומציע אותו למכירה בכל סכום שבא לכם, עד ה-15 בינואר.

אני מאוד בספק אם תצליחו לקבל דיל טוב יותר.

(תודה ל-RPS).

ה”קונסולה” החדשה של מיקרוסופט

דורון יעקבי|כללי תגובה אחת »

שעשע אותי לשמוע היום בחדשות ערוץ 2, בכתבה על תערוכת CES בלאס ווגאס, את הכתב שוגה פעמיים במשפט אחד. לקח לי קצת זמן לאתר את זה, הודות לממשק האיום של mako VOD, אבל הנה הציטוט המדויק: “קונסולת המשחקים של מיקרוסופט, המכונה נטאל, מגדירה מחדש את האינטרקטיביות, והיא תושק כבר בחודש הבא”. לא רק שנטאל היא לא קונסולה בפני עצמה, בתערוכה נודע לתקשורת שהמוצר יצא רק בתקופת החגים של 2010. היה אפשר לצפות שגוף כמו חדשות ערוץ 2 ידע לבדוק עובדות בסיסיות, לא?

אז הנה סרטון התערוכה של “קונסולת המשחקים נטאל”, שבה, לצערי, עדיין לא נשחק בפברואר הקרוב.

2009: סיכום שנה – חלק ג'

דני מור|כללי, סיכום שנה 3 תגובות »

בעוד שהשנה הקודמת מבחינתי אופיינה על ידי ריבוי קונסולת ופתיחת אפיקי משחק חדשים, השנה הייתה יותר סולידית. למרות זאת, בעיני הייתה שנה מוצלחת בה היו שיפורים משמעותיים למשחקים קיימים וגם כמה הברקות חדשות. למרות כל המשחקים המוצלחים, הדבר העיקרי שהייתי שמח לקבל ממנו יותר ב-2010 זה זמן לשחק בכולם.

1. Dragon Age: Origins

אם בשנה שעברה הזכרתי את Fallout 3 בסיכום, הפעם אני יותר משמח לציין את Dragon Age, שאמנם הגיח לו באיחור לתחרות אבל בהחלט הצליח לשדוד את המעט שנותר מזמני הפנוי. בעיני, הוא מהווה את ה-RPG המוצלח ביותר בשנים האחרונות, ומצטרף לפנתאון מכובד שכולל (בין היתר) את Knights of the Old Republic, Planescape Torment וכמובן המשחק האהוב עלי בכל הזמנים – Baldur's Gate 2.

Dragon Age מצליח ליצור עולם גדול ומפורט ששואב את השחקן לתוך האינטריגות הפנימיות שלו בקלות, ושופך בפניו ליטרים על גבי ליטרים של מלל ואווירה. החל מהרגע הראשון מתקבלת התחושה כי יש סיפור גרנדיוזי שאתה כשחקן חלק מניע בו, אבל באותו זמן ישנם כוחות רבים ומשונים הפועלים במקביל אליך ולא דווקא מתקיימים רק על מנת להושיט יד בעת צרה. דווקא העובדה שאתה לא כל יכול (אפילו בסוף המשחק), תורמת לאמינות של המשחק ולחשיבות של להתנהל בו בזהירות, כי להחלטות יכולות להיות משמעויות מהותיות גם שעות לאחר שקיבלת אותן.

בעוד שהמשחק לא מככב בגרפיקה בהתאם לסטנדרטים של היום, הוא מפצה על כך בכל שאר התכונות – אווירה, תסריט, דיבוב וכמובן מכניקת המשחק עצמה. אני חייב לפרגן במיוחד למשחק שהצליח לשאוב אותי לכמה עשרות טובות של שעות ועדיין השאיר לי טעם של עוד. אני ללא ספק אצפה לחידושים נוספים בגזרה הזו.

2. DLC 2009

הקונספט של תוספות ניתנות להורדה לא חדש או ייחודי ל-2009, אבל בעיני היו מספר כאלה שללא ספק הטו את הכף ושכנעו אותי לכלול אותם בדירוג הסופי. בעיני, כל תוספת שיכולה לקחת את המשחקים מהם אני הכי נהנה ולתת לי תירוץ לחזור ולהנות מהם שווה את ההשקעה. בחלק מהמקרים זכיתי לקבל עוד כמה שעות מגוונות ממשחק מסויים, ובמקרה היותר קיצוני אפילו התחלתי לשחק מנקודת ההתחלה במשחק.

אז על מה מדובר בעצם? אי אפשר שלא לציין את שתי התוספות המעולות שיצאו ל-GTA IV: מדובר כמובן ב-The Lost and Damned ו-The Ballad of Gay Tony. אמנם לא יצא לי לשחק ב-DLC השני, אבל הראשון היה מעולה ועל פי מה שבכל זאת יצא לי לראות נראה כי השני אפילו מתעלה עליו. כמו תמיד, GTA מככב בכל הנוגע לדמויות, האינטרקציה ביניהן והסיפור בו הן משובצות. וברקע נותרה אותה מכניקת משחק מעולה.

חבילת DLC נוספת היא זו של Fallout 3, אליו כבר התייחסתי קודם לכן. כשמסתכלים על כל אחד מההרחבות הקטנות בנפרד מדובר בתוספות צנועות יחסית למשחק, שמוסיפות לא יותר מכמה שעות ספורות עבור כל תוספת. השינוי באמת מורגש כשמסתכלים על כלל החבילה במצטבר, ואז מדובר בהרחבה משמעותית מאוד של עולם המשחק למקומות חדשים, גם אם הם בחלקם חוצים את גבול הגיחוך וחורגים מהעולם המקורי של Fallout, כפי שהיה ב-Mothership Zeta.

3. משחקי Windows Mobile

אמנם כבר התחלתי לבחוש בקלחת הזו כבר ב-2008, אבל מאז נעשו התקדמויות מרשימות שללא ספק מצדיקות התייחסות. נראה כי סוף סוף מתחילים מפתחים להבין כי יש ביקוש למשחקים באיכות גבוהה, ושבהרבה מקרים – לא מסובך לייצר כאלו. במקום clones שונים ומשונים של טטריס או Frozen Bubble, התחילו להופיע משחקים מרשימים יותר שמנצלים את ההאצה הגרפית המובנית לתוך חומרת המכשירים ואת כוח העיבוד החזק יותר.

בין היתר אפשר להזכיר את XTrakt ו-Experiment 13, שני משחקים שפותחו במקור עבור מכשירי Sony Ericsson המריצים Windows Mobile אבל במהרה נדדו להם גם למכשירים אחרים (בין היתר, שלי). בנוסף אפשר להזכיר גם את Palm Heroes אשר עליו כבר דיברתי בעבר, אבל הספיק להבשיל ולהשתפר משמעותית מאז. הרשימה עוד ממשיכה, אבל לצערי עדיין לא מספיק. אני עוד מחכה למפיצות הגדולות שיתחילו לקחת עניין אמיתי וכנה בשוק הסלולאר, ואז אולי נראה פחות אפליקציות נאדים ל-iPhone ויותר משחקים אמיתיים שיכולים להעביר נסיעה ברכבת במהירות.

ומצד שני…

אמשיך לעסוק בעולם הסלולאר, מאחר והוא קרוב במיוחד לליבי. התאכזבתי לראות שהיצרנית הגדולה ביותר של מכשירים מבוססי Windows Mobile, חברת HTC, ממשיכה לייצר מכשירים חדשים בעלי חומרה חזקה אבל ללא שום דרייברים למאיץ הגרפי. לא מספיק ש-Windows Mobile 6.5 לא נתן את קפיצת המדרגה שציפו שהוא ייתן, אלא בנוסף על כך המכשירים נותרו מסורסים בגלל שהפוטנציאל המלא שלהם נותר מחוץ להישג יד. מדובר בשיא האבסורד כשמשוחרר מכשיר לשוק שלמעשה חוסם את הביצועים של עצמו, ללא סיבה הגיונית.

אם HTC רוצים שמכשירי ה-WM שלהם ייתנו תחרות אמיתית ל-iPhone, הם חייבים לשים את הדגש על חוויית המשתמש. וזה אומר שני דברים – שינויים מהותיים ב-WM עצמו (בתקווה עם Windows Mobile 7), וניצול מיטבי של היכולות הגרפיות של המכשירים היוצאים לשוק. HTC צריכים להגיד תודה על כל יום בו ממשיכה להתקיים קהילת XDA-Developers, אשר שוקדת כל פעם מחדש על ביצוע Reverse Engineering למכשירים על מנת לתפור להם דרייברים.


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS