עוד עדכון קצרצר, לפני שאני חוזר לעולם הנפלא של הכנות לחתונה: Auditorium היה משחק פלאש קטן וחביב שמאוד אהבתי, אבל קצת תהיתי כמה אנשים יהיו מוכנים לשלם 11 דולר על משחק פלאש. ובכן, אלה שלא מוכנים להוציא עליו את הסכום הזה, יוכלו לקבל אותו עכשיו בצורה מקובלת יותר: Auditorium יגיע ל- PSN ול- Xbox Live Arcade בשנה הבאה. אמנם כבר סיימתי את המשחק, אבל נראה לי שאני קונה אותו עוד פעם.
איזה כיף זה לכתוב כותרות גרנדיוזיות, הא? ובכן, אולי לא צריך לקפוץ למסקנות מוקדמות, אבל המשחק הכי חם כרגע הוא Call of Duty: Modern Warfare 2, ושם כבר בטח שמעתם על הבלאגן סביב אי התמיכה ב-Dedicated Servers (וכתוצאה מכך גם במודים) בגרסת המחשב האישי. כעת ג’ון קארמק מ-ID מספר שנכון לעכשיו, גם Rage, המשחק הבא של החברה, לא יאפשר שימוש בשרתים ייעודיים. בהתחשב בזה ש-ID היא מחלוצות משחקי הרשת על גבי המחשבי האישי, זה אומר הרבה.
המחשבה הראשונה שלי היתה שמדובר בעצלנות של החברות. לשני המשחקים יהיו גרסאות לקונסולות, שמשתמשות בטכנולוגיית Match-making בין שחקנים ולא ברשימות הארוכות של שרתים ייעודיים אותן למדנו לאהוב (או לשנוא). למה לפתח פיצ’ר מיוחד עבור המחשב האישי, כאשר זהו גם כך שוק קטן משוק הקונסולות?
המחשבה השנייה שלי היתה שאולי זו החלטה עסקית חכמה מצד החברות. משחקי Multiplayer ב-PC תמיד היו עניין של שחקני הארדקור. רציתם רק לקפוץ לשרת פעם בכמה שבועות על מנת לשחק? סביר להניח שיאכלו לכם את הראש. מה גם שזה לא כל כך פשוט למצוא שרת לשחק בו, כיוון שלאחר זמן מה המודים מתחילים להשתלט על העניינים, וצריך להתקין אותם (וללמוד לשחק בהם) על מנת להצטרף לשרתים שכאלה. ככל הנראה, שעבור השחקן המזדמן מדובר בהחלטה חיובית.
וזה מבאס. אני לא חושב שזה היה מהנה עבורי, לאורך זמן, לשחק ב-Quake בלי Rocket Arena. או ב-UT 2004 בלי שרתים שמאפשרים משחקי 12 על 12 של Onslaught. אז כן, לשחקן המזדמן, לאורך זמן, המשחקים הופכים לפחות נגישים, אבל לשחקן המזדמן יש את גרסאות הקונסולות. שחקני ה-PC אוהבים לפתח קהילת הארדקור למשחק, עם המודים האהובים עליה, ושרתים של הקהילה אליהם יכולים להצטרף כל החבר’ה מהפורום, מבלי להסתמך על שירות התאמה כזה או אחר.
במילים אחרות, אני לא אוהב את הטרנד הזה, ומקווה מאוד שהוא יתגלה כטעות כלכלית עבור החברות. רוצים לספק שירותי התאמה לשחקן המזדמן? אין בעיה, עשו זאת לצד השרתים הייעודיים, ולא במקום. אני לא רואה למה האחד צריך להחליף את השני. כעת רק חסר ש-Epic יכריזו שה-UT הבא יהיה ללא שרתים ייעודיים, וזהו, אני מתפטר (בעצם, עם הגישה שלהם למשחקי PC, קיים סיכוי לא רע שעבור ה-UT הבא אצטרך ללמוד לכוון עם גיימפאד, ואז אני בכלל מתפטר).
אני מצטער, עדיין אין לי זמן לשום דבר בחיים, אבל אם היה לי, כנראה שהייתי מנצל אותו בשביל להתחיל לשחק ב- Warhammer Online. מפיצי המשחק הכריזו שמעתה והלאה, תקופת ה- Trial של המשחק לא תוגבל לפי ימים, אלא לפי דרגות.
זה רק אני, או שאף משחק MMORPG גדול לא חשב על זה קודם?
כפי שבוודאי שמתם לב, קצב העדכונים בבלוג הלך והאט בחודש האחרון, עד שנראה שהוא הגיע לעצירה כמעט מוחלטת. יש לכך סיבה ממש טובה: דני התחיל ללמוד ועידן דקל טס לחו"ל, אבל זה לא שהם כותבים יותר מדי פוסטים בכל מקרה. סיבה טובה יותר היא שגם דורון החליט לבלות כמה ימים באירופה, אבל הסיבה הדומיננטית לכך שאני ירדתי למספר חד-ספרתי של פוסטים בחודש היא שאני מתחתן בעוד שבועיים וחצי.
אז אני מתנצל. לא על כך שאני מתחתן, כמובן – אלא על כך שעד שאני אחזור מירח הדבש שלי (מתישהו בתחילת דצמבר), אתם תהיו תלויים כמעט אך ורק בדקל, דורון ודני בשביל העדכונים השוטפים שלכם. אני יודע, זה עצוב – אבל זה נכון. ואם תהיה לי דקה פנויה אולי אני אפילו אכתוב פוסט שמדבר על מגבלות הזמן הפנוי של גיימרים כבדים כשהם מתבגרים.
אבל בשביל שהפוסט הזה לא יכיל רק התבכיינות שלי על המחסור המזעזע שלי בזמן פנוי, רציתי לחלוק אתכם שני קישורים שפורסמו בויגיימס לאחרונה:
- אתר Vgames חתם על הסכם עם ליגת הספורט האלקטרוני העולמית, ה- ESL. בקצרה, זה מגניב. בקצת יותר אריכות – אני מקווה שהסיפור הזה יחזיק מעמד יותר מהנסיונות הישראליים להגיח ל- WCG, בעבר.
- אודי יוגב מ- Vgames העלה טור על הבעיה המוסרית שלו עם אחד המסכים של Modern Warfare 2. מעבר לכך שזה מרענן לקרוא תלונה בויגיימס שלא מופנית כלפי חברות ההפצה הישראליות או Left 4 Dead 2, הטור עצמו מביא נקודת מבט אינטליגנטית ומעניינת יותר מרוב הדיונים שיצא לי לקרוא בנושא.
למרבה האושר דלף הקדימון למשחק השמדת הזומבים של Valve. והוא מגניב. וגרוטסקי. ומגניב.
בתור גיימר שמתמכר ליותר מדי משחקים יותר מדי בקלות, אני שמח שאיכשהו הצלחתי לדלג על כל הטירוף הזה שנקרא "משחקי פייסבוק".
אבל בקרוב גם זה ייפסק. סיד מאייר הודיע על כך שהוא עובד על גרסה של Civilization עבור Facebook. אני מניח שזה יסמל את סופה של התנזרות ארוכה.
אבל זה גם מעלה שאלה מעניינת אחרת: בתור בלוג על משחקי מחשב ווידאו, אנחנו מדברים כאן על כל משחק שאנחנו משחקים בו – גם הקצרים, הקזו'אליים, או אלה שיש בהם יותר מדי Quick Time EVents. אבל האם אתם חושבים שראוי שנדבר כאן גם על משחקי פייסבוק?
נשמח לשמוע את דעתכם.
אז, בכמה כסף אתם קניתם את World of Goo?
ובכן, אם להסתמך על הסטטיסטיקות, התשובה לכך היא 2.03$. אחוז מכובד מאוד מכם, למעשה, בחר לשלם על המשחק סנט אחד בלבד. החבר'ה שפיתחו את המשחק מציגים באתר שלהם כל מיני ניתוחים של התוצאות, וגם Rock, Paper, Shotgun ניסו להבין מה הסיפור הזה אומר בדיוק, אבל כולם מציגים את התוצאה הזו בתור "הצלחה גדולה".
זה מזכיר לי את התקופה שבה Valve הורידה את המחיר של Left 4 Dead ב- 50%, וזכתה לעלייה של 3000% במכירות מיד לאחר מכן. זה גורם לי לחשוב על המחירים שבהם צריך למכור משחקים. אבל יותר מהכל, זה גרם לי לחשוב שרוב האנשים שקנו את המשחק במבצע הזה הם די קמצנים.
לכבוד יום ההולדת הראשון של המשחק, המפתחת שלו, 2D Boy, מציעה אותו למכירה באיזה מחיר שמתחשק לכם, מהיום ועד ה-19/10.
פשוט הכנסו לעמוד המשחקים לחצו על הקישור להורדה, הציעו את הסכום שנראה לכם שמתאים למשחק הנפלא (לפחות, זה מה שאומרים עליו. אני שיחקתי רק בדמו שלו, והוא היה מאוד נחמד. אולי אפילו יותר מבסדר כזה) הזה, והוא שלכם.
אגב, מומלץ לחכות עם ההורדה של המשחק. מסיבות מובנות, קשה מאוד להכנס לאתר של 2D Boy עכשיו.