אוקיי, אני רוצה להבהיר את זה בצורה שלא משתמעת לשתי פנים: אני תמיד שמח כשמזמינים אותי לכנסים. אני שמח להגיע למלון, להתארח בחדר ממוזג שכולל כיבוד קל, ולצפות במשחקים שעדיין לא יצאו לשוק ולהעיר עליהם כמה הערות מתחכמות. אני קצת פחות שמח לשלם 30 ש"ח על חניה, אבל זה לא העניין עכשיו. העניין הוא כזה: אם אתם מזמינים אותי לאירוע חברת אקטיביז'ן-בליזארד, אני רוצה לראות את סטארקראפט 2. לא, תמונות של העטיפה של World of Warcraft זה לא מספיק. לא, אמירות על פוטנציאל המכירות המטורף של המשחק זה לא מספיק. מארגנים יקרים: העובדה שהקהל מצטופף סביב עמדות ה- Guitar Hero עלולה להסתיר את זה, אבל האמת היא שכל האנשים שהגיעו לכנס הזה, הגיעו כי הם רצו לראות את Starcraft 2.
הכנס המדובר, שהתרחש לפני מספר שעות בלבד, אורגן ע"י חברת "נמקו-בנדאי פרטנרס" (לשעבר, "אטארי ישראל"). כל המאורע היה בעל אופי שיווקי משהו, וכלל עשרות פריטי טריוויה לא מעניינים בעליל בנוגע לגודל הקופסאות הקטן יותר של מארזי Guitar Hero החדשים ("ככה אתם יכולים להכניס יותר קופסאות על המדף!" ) וכמות העותקים של Call of Duty 4 שנמכרו ברחבי העולם ("הרבה"). אבל בנוסף לאלה, היו בכנס קצת משחקים. ואחרי הכל, בשביל זה הגענו לכאן.
התותחים העיקריים של חברת אקטיביז'ן, כך נראה, הם כל משחקי המשהו-Hero למיניהם. במצגת שהוצגה ע"י מר Arnaud Doudard (הוא מ- Activision, והוא צרפתי, וזה כל מה שאני יודע לגביו) נכלל שקף שמסביר כיצד שלושת משחקי ה- Hero הקרובים שיוצאים לשוק אמורים להעניק ל- Activision שליטה עולמית. בצד אחד של המפה יש את Guitar Hero 5, עם 85 שירים וגיטרה חדשה. ההצגה שלו היתה נחמדה, אבל בכל זאת סירבתי להתרגש ממשחק שכבר אפשר לקנות לחנויות.
בצד השני קיימים שני משחקים שמנסים לפנות לקהל יעד שונה במקצת מזה של Guitar Hero. לחובבי הטראנסים, המיקסים, וכל הדברים האלה שכל כך חביבים על הדור הצעיר בימים אלה, אקטיביז'ן מייעדת את DJ Hero. בנוסף אליו, אקטיביז'ן הולכת להוציא את Band Hero, שהוא בערך אותו הדבר כמו Guitar Hero 5, רק עם להיטי פופ אפשריים במקום שירי רוק קלאסיים (או, כפי שאקטיביז'ן ניסתה לרמוז לנו בטריילר של המשחק, פשוט מיועד לבנות).
מבחינת החומרה שמגיעה עם המשחקים האלה, לא התרשמתי יותר מדי. גם אני וגם עידן דקל (שהגיע איתי לאירוע) חשבנו ש"שולחן המיקסים" של DJ Hero נראה כמו צעצוע לילדים. חוץ מזה, הגיטרה של Guitar Hero 5 החליפה קצת את מנגנון הפריטה שלה, והמפרט החדש שלה מרגיש קצת יותר מדי קשיח עכשיו.
מה שאני באמת מתלהב ממנו, בינתיים, זה התופים החדשים ש- Activision מתכננת להוציא. אבל מארגני הכנס הבהירו שהתופים החדשים הולכים להיות מופצים, בשלב הזה, רק בחבילה ביחד עם Band Hero. לטענת הבחור מ- Activision, אין להם סיבה להפיץ את התופים ביחד עם Guitar Hero 5, כי השוק כבר רווי בכלים מפלסטיק. לדעתי הצנועה, החבר'ה האלה סתם מנסים לשכנע יותר אנשים לקנות את Band Hero.
קצת אחרי שסיימנו עם ההדגמות המרגשות של משחקי המוזיקה, התחילו המארגנים להציג משחק מעניין הרבה יותר על הבמה: Blur. מדובר במירוץ המכוניות החדש מבית היוצר של Bizarre Creations (שיצרו את Project Gotham Racing ואת Geometry Wars הנהדר), שבו כלי רכב לא רק עוקפים זה את זה, אלא גם מורידים את אויביהם מהמסלול בעזרת טילים מתבייתים. דקל סירב להתלהב מהמשחק הזה, אבל אני מאוד נהניתי ממשחק קצר בגרסת הבטא שלו, ואני לא יכול שלא לתת קרדיט לחברה המוכשרת הזאת.
מכאן והלאה, העניינים התחילו להיות הרבה פחות מעניינים, ונעו על הקו שבין טיזינג מציק (תראו! הנה הטריילר של Modern Warfare 2!) לשעמום גדול עבור כל מי שבא לכאן עבור המשחקים ולא בשביל לשמוע עצות שיווקיות (Bakugan ימכור ממש הרבה עותקים! זה כמו פוקימון, אבל חדש!). אבל השיא, כמובטח, הגיע ברגעיו המסיימים של הכנס, בו הוצג בפנינו… הלוגו של בליזארד. וקצת תמונות מהאריזות של משחקי World of Warcraft. דיאבלו 3? Starcraft 2? תשכחו מזה. האמירה הכי טובה שקיבלנו מ- Activision לגבי בליזארד, למעשה, היתה "החדשות הטובות הן שאתם תדעו את תאריך היציאה של Starcraft 2 ברגע שאנחנו נדע אותו. החדשות הרעות הן שזה יקרה רק 60 יום לפני התאריך המדובר".
ככה שבשורה התחתונה, באמת שהיה נחמד לשחק קצת ב- Guitar Hero 5, וב- Blur. אבל המסקנה העיקרית שיש לי מכל הערב הזה היא שבהחלט הגיע הזמן שמישהו יתחיל כבר את הבטא של Starcraft 2. ואז יזמין אותי אליה.