יונ 10
רוצים לקרוא את הפרקים הקודמים ולהבין מה קורה כאן? לחצו כאן! לא רוצים לקרוא את הפרקים הקודמים ולהבין מה קורה כאן? אז בקצרה – XCOM 2, נו.
14/3/2035, Operation Hammer King
חמוש בכלי נשק נסיוניים חדשים, הצוות שלי יוצא למשימה מרגשת של ליווי מדענית מנקודה א׳ לנקודה ב׳ בניסיון לדאוג שהיא לא תתפגר בדרך. מלווים אותה – מקס ויגדרוביץ׳ הריינג׳ר, שקד זיירמן ה- Specialist, עידן דקל הרימונאי ואחד, טירון, יותם נוי, שבתקווה יצליח יותר בתור מגנט-ירי מטל הורוביץ.
יותם לא מספיק לזוז לפני שהוא נכנס לתוך טווח הראייה של Sectoid וחייל Advent. אוקיי, אני מבין שאתה לא רוצה לזכות בכובע מטופש כמו טל, אבל יכול להיות שזה מוגזם קצת. בכל מקרה, לי יש כלי נשק נסיוניים חדשים כמו גרזן (מה כל כך נסיוני בפאקינג גרזן), אז אני נפטר מהם לפני שהם מספיקים לזוז. יותם אפילו עולה בדרגה. יי!
שאר המשימה עוברת די בקלות, תודות ל- hack מוצלח של שקד שאפשר לה להשתלט על סקטויד שחיכה להם ליד נקודת המילוט. חייל ה- Advent המסכן שהיה לידו לא הבין מה נחת עליו. אנחנו חוזרים הביתה בלי פצועים (!) ועם עליה בדרגה ליותם ולמקס (!!). יותם – אתה צלף. ברכותיי! לך לא יהיה כובע מטופש.
אני בדיוק חושב לעצמי שהיי, הולך לי די טוב במשחק הזה, כשה- Advent מחליטים לזרוק עלי את ה- Retaliation הראשון שלי.
המשך »
מאי 30
נתחיל בשתי אמירות קיצוניות, שיעזרו לכם להחליט עד כמה אתם מסכימים עם דברי:
- מעולם לא שיחקתי Total War, אפילו לא ראיתי הקלטות משחק, ואם ראיתי אפילו טריילר, אני לא זוכר.
- אני חובב עצום של העולם של וורהאמר, מריץ מערכה שבועית במשחק התפקידים, ואוהב כ-90% מכל מה שקשור אליו.
בהתחשב בכך, הנה דעתי על המשחק: הוא סבבה. המשך »
מאי 28
בפרקים הקודמים של "תראו איזה קומנדר אמיץ אני", שלחתי ארבעה חיילים למשימה מטופשת של פיצוץ פסל רק בשביל קצת פירוטכניקה שאפילו לא ראיתי עד הסוף כי בדיוק הייתי צריך לעשות משהו חשוב כמו לשתות מים. במפתיע, כולם שרדו, אבל עידן דקל, הרימונאי המהולל (-"מהולל? שיחקתי רק משימה אחת!" -"אמרתי מהולל!"), נפצע. חוץ מזה, קלטתי שאני קצת דביל ובשביל לבנות Advanced Warfare Chamber כמה שיותר מהר הייתי צריך לחקור Alien Biotech. אבל לא חשוב!
בבסיס מיידעים אותי על איזשהו מתקן סופר-סודי של המחתרת שנמצא תחת התקפה בקהיר, ושאם אני אצליח להגן עליו, מהנדסת חדשה תצטרף לשורות הארגון שלי. אני, באופן כללי, בעד. אבל בגלל שדקל על תקן עציץ-מרפאה (אבל מהולל!), צריך למצוא מישהו שיחליף אותו.
קבלו את טל הורוביץ! לוחם איטלקי (איזה גרועים הייתם במלחמת העולם השניה, אה?) צעיר וחדור-מוטיבציה, שבטח נהרוס לו אותה עוד שניה, כי ניתן לו לסחוב Medkit לשדה הקרב בזמן שכל האחרים סוחבים רימון ובאופן כללי עושים דברים מועילים יותר כי הם כבר עלו בדרגה והוא עדיין טירון צעיר. מלבדו, אדם (צלף!), שקד (Specialist!) ומקס (Ranger) יצאו להראות לחייזרים ממה הם עשויים. כלומר, בהנחה שיהיו חייזרים. בינתיים נלחמנו רק נגד לוחמי Advent שהם אומנם לא מאוד-אנושיים, אבל על סקלת ההומו-ספיאנס-חייזרים הם כנראה יותר בצד שאין לו קשקשים, רפלקסים מתוגברים-גנטית, או יכולת לעוף.
בהצלחה לכולם.
המשך »
מאי 20
בקבוצת Working Gamers שאני מנהל בפייסבוק עשיתי משהו נחמד קצת לפני שיצא XCOM 2. שיחקתי משחק ב- XCOM בהשתתפות חברי הקבוצה. זה היה מגניב. לי זה הוסיף עניין למשחק כי מאחורי כל חייל היה אדם אמיתי, שהתנדב לתפקיד ורצה לשמוע מה קורה עם הדמות שלו, וחברי הקבוצה, בתגובה, זרמו איתי והתחילו לספר סיפורים נוספים על הדמויות שלהם. מה קרה באמת במשימות. מה קרה כשהם לא היו בתפקיד, דברים כאלה.
עכשיו, אני עושה את זה שוב, עם XCOM 2, ברמת Commander, עם Iron Man מופעל ועם ה- DLC החדש, Alien Hunters. אני מדווח על המשימות האלה בקבוצת Working Gamers בפייסבוק, אבל בסבב הנוכחי החלטתי שבגלל שהמשימות האלה מייצרות הרבה תוכן, שחלקו אפילו מצחיק – אני אעדכן עליהם גם פה בבלוג.
אז הנה זה. יומן המשחק של Working XCOM 2 Gamers יוצא לדרך גם פה! תהנו!
(תיאור המשימה הראשונה – אחרי הקפיצה)
המשך »
אפר 21
עשרים שנה עברו מאז שכדור הארץ נכבש ע״י החייזרים. ארגון XCOM, פעם קו ההגנה הרשמי של ממשלות העולם כנגד האיום מהחלל, הוא לא יותר מארגון גרילה – מתחבא בחללית ישנה שהוא שפצר, בלי משאבים, בלי חיילים, ובלי המפקד שלו. אבל כל זה עומד להשתנות. שרשרת של אירועים מאחדת את ארגון XCOM עם המפקד המיתולוגי, והוא יוצא לגלות איזה סודות הממשלה החייזרית החדשה מסתירה, להדביק את הפער הטכנולוגי בינו לבינם, ולהחזיר למין האנושי את השליטה על כדור הארץ.
יותר מחודשיים עברו מאז שהתחלתי לשחק ב- XCOM 2. במשך התקופה הזו קשקשתי עליו בכל פודקאסט שהיה מוכן לקבל אותי, הקלטתי עליו סרטונים, ליהגתי עליו בפורומים, וגם השקעתי יותר מ- 100 שעות במשחק. במהלך התקופה הזו סיפרתי לכל מי שהיה מוכן לשמוע על כל מיני דברים ש- XCOM 2 עושה טוב. דיברתי על כמה הוא חכם, איך הוא משלב בצורה מוצלחת בין האווירה שלו למכניקה, איך הוא מתקן כל מיני טעויות שהמשחק הקודם (והמצוין גם הוא) עשה. ותוך כדי שעשיתי את כל אלה, חלחלה אלי ההבנה הלא-טריוויאלית בכלל…
המשך »
אפר 18
אחת החידות הכי מאתגרות ב-The Witness הייתה להבין למה בדיוק לא אהבתי אותו. היו כמה תשובות מאוד מתבקשות – הוא עיצבן אותי מספיק בשעות הראשונות כדי לגרום לי לנטוש אותו לשבוע-שבועיים. חזרתי לשחק רק אחרי ששמעתי עוד דעות חיוביות והיה לי יום פנוי בלי יותר מדי כוח לעשות משהו מעבר ללשרוץ על הספה – אבל כן חזרתי, וכן סיימתי אותו. היו קטעים כיפיים. מאוד אהבתי הרבה מהרעיונות שלו. ויצאתי מאוכזב. המשך »
אפר 09
לא תאמינו מה קרה! שערוריה! זוועה! חברת פיתוח משחקי מחשב גדולה התייחסה לחלק מהפידבק שהיא קיבלה!
התקרית המזעזעת התרחשה בסוף חודש מרץ, כשאחד המשתמשים בפורומי הפידבק לבטא של Overwatch (ה- FPS מרובה-המשתתפים של בליזארד), התלונן על אחת מפוזות הניצחון של אחת הדמויות במשחק. הדמות היא הלוחמת בעלת יכולות השליטה-בזמן, טרייסר. פוזת הניצחון היא, ובכן, תחת.
המשתמש המתלונן, המכונה Fipps, מציין מפורשות שאין לו באמת בעיה עם תחת, אבל הוא מסביר שזה לא מתאים לדמות. טרייסר, הוא טוען, היא דמות חצופה וקצת ילדותית ומשעשעת, ופוזת הניצחון הזאת לא מכילה אף אחד מהאלמנטים האלה. פוזת הניצחון הזאת היא פשוט, ובכן, תחת. והמעצב הרשאי של בליזארד הסכים איתו, ואמר שכן, סבבה, אנחנו מורידים את הפוזה הזאת. זה גרם לבלגן בפורומים, דיבורים על כך שבליזארד "נכנעת" לאבירי הפוליטיקלי-קורקט ומקריבה את החזון האומנותי שלה בשביל לספק מיעוט קולני (כמה אירוני, אבל נגיע לזה אחר כך). אז הוא השאיר תגובה ארוכה יותר, שבה הוא מסביר, בפירוט, שהם גם לא ממש אהבו את פוזת התחת, והפידבק ש- Fipps השאיר להם בפורומים עזר להם להגיע להחלטה להסיר אותה, ושבדיוק בשביל פידבק מהסוג הזה הם עושים בטא בכלל, והם לא הקריבו את החזון האומנותי שלהם בשביל לספק משתמש אחד, ואולי תרגעו כבר עם כל ההאשמות האלה.
מי שחשב שפה הסיפור הזה נגמר כנראה חדש בכל הקטע הזה של האינטרנט.
המשך »
מרץ 13
אם שיחקתם Vampire: The Masquerade – Bloodlines אתם בוודאי זוכרים את הסצינה המצמררת בבית הרדוף, הרגע הזה שבו ראיתם רוח של נערה רצה בתוך הבית לחלקיק שניה ואתם לא באמת בטוחים אם ראיתם את זה או שזה הפחד שמתעתע בכם. Layers of Fear הוא בדיוק הסצינה הזו, רק שמן הסתם הוא קצת יותר מסתם קטעון. זה אומנם לא משחק ארוך, רוב הסיכויים הם שתסיימו אותו באותו יום שתתחילו ולא רק בגלל שלא תוכלו לעזוב אותו. זה משחק שמספר סיפור שיקפיא את הדם שלכם, ואני אומנם פחות מתחברת לז'אנר משחקי אימה שבו אני לא יכולה לירות בדברים, אבל לא יכלתי להתנתק ממנו.
המשך »