וואו, זוכרים שהיינו עושים פעם פוסטים של "מבזקים" עם כל מיני חדשות מעניינות שלא נכנסו לפודקאסט? בטח שאתם לא זוכרים. הפוסט האחרון היה לפני 5 וחצי שנים. רובכם בטח אפילו לא זוכרים שהיו לנו פעם פוסטים כתובים שאינם סיכומי שנה. רגע, אמרתי 5 וחצי שנים? פאק.
ובכן, בשבועות האחרונים היו ממש הרבה חדשות. היו דברים די גדולים שלא הספקנו לדבר עליהם, ודברים שלגמרי שכחנו מהם כי הרשימה הייתה ארוכה מדי. והפרק הבא הוא הנגאאוט סיכום שנה, אז גם אל העדכון הענק הנוסף שהיה שבוע שעבר לא ייצא לנו להגיע בשבועות הקרובים. הגיע הזמן ללמוד קצת מתעשיית המשחקים ולהבין שכל דבר יכול לקום לתחייה, לא משנה כמה זמן עבר.
הנה זה קורה! בפעם המי-יודע כמה, צוות "גיימפאד" (ועוד כמה אורחים מזוקנים) התכנס לשיחה חיה בהנגאאוט בשביל לחלוק את המחשבות, הטענות, והבדיחות הגרועות שלהם על התערוכה שכל הגיימרים בעולם מסתכלים אליה בשקיקה – E3 2018!
אם אתה נוסע בזמן שהגיע מהעבר וקורא את שורות אלה, בבקשה צור קשר עם עידן זיירמן מהעבר ותגיד לו שזה בסדר, הולכת להיות עוד כמה שנים טרילוגיה טובה של Star Wars.
כמו בכל שנה, צוות ״גיימפוד״ התכנס בהנגאאוט בשביל לקשקש על E3 ולהגיד מה אהבנו, מה שנאנו, ולצחוק על ה- Multiplayer Chatter המביך בחלק מהמשחקים. אתם כבר לא יכולים להגיב לנו בלייב, אבל לפחות אתם יכולים להקשיב ולהגיב, או משהו.
כל האינטרנט מדבר על Fallout 4. אז החלטנו להיות מקוריים… ולדבר ממש הרבה על Fallout 4. לצורך העניין גייסנו את שלו מורן (אותו אולי אתם זוכרים מסרטוני ה"בואו נשחק" של Assassin's Creed Syndicate ו- Halo 5: Guardians), והוא קשקש הרבה על המשחק ביחד עם דני וארז בזמן שזיירמן הנהן בצד וחשב לעצמו "אני שיחקתי XCOM!".
תמיד יש משהו מוזר בלדבר על משחקים של Bethesda. כבר מעל 20 שנה הם מפתחים משחקים מרשימים, מעניינים, כיפיים בטירוף, מלאים lore – ועם המון בעיות מאוד בולטות. אה באמת, הדיאלוגים ב-Fallout 4 מטופשים? וואו, אני כל כך מופתע. והמשחק מלא באגים? והממשק מזעזע? אין מצב.
בסופו של דבר הרבה מהתסכול נובע מביקורת אחת מרכזית – זה די אותו משחק שוב ושוב, לא? אפשר להעביר חוט מאוד עבה מ-Fallout 4 אחורה בזמן דרך כל המשחקים שהגיעו לפניו: Fallout 4 הוא פשוט Fallout 3 במנוע של Skyrim; ו-Skyrim היה תכלס Oblivion עם דרקונים ומנוע גרפי חדש, ו-Fallout 3 היה Oblivion עם סקין של Fallout; והרי Oblivion עצמו הוא לא יותר מגירסה dumbed down של Morrowind עם מנוע גרפי חדש (יחסית) והרבה voice acting גרוע. וכן, כמובן שזה תיאור נאיבי ומופשט של המציאות, אבל קשה לטעון שאיפשהו בדרך הייתה קפיצה משמעותית כלשהי. וזו אחת הביקורות הגדולות שראיתי כלפי Fallout 4: הוא לא באמת מחדש כלום. גירסה משופרת של Fallout 3 ולא יותר. למה זה בכלל מצדיק כמה שנות פיתוח ו-60 דולר?
ובכן, התשובה פשוטה: המשחקים האלה מאוד כיפיים. כל אחד מהם סיפק לכמה מיליוני אנשים מאות שעות של הנאה. וגם עם כל ההקצנות, קשה להתעלם מהעובדה שבסופו של דבר, הם הולכים ומשתפרים. המשך »