טוב, זה היה די ברור שעדיין לא יצאנו מהטיימליין האפל, ושגם בפרק הזה יהיו לנו בעיות בהקלטה, אבל לא ציפינו עד כמה. ובכל זאת, ניסינו להציל את הפרק הזה, כדי שיהיה לנו פרק שבו עופר סופסוף מדבר על המשחקים שהוא שיחק בהם לפני שאנחנו מקליטים את הנגאאוט סיכום השנה שלנו. ובכן – הצלנו! אבל באיזה מחיר?!
(המחיר הוא שהקטע שבו ארז מדבר על Death Stranding מתחיל מהאמצע וזה נשמע די מוזר, ושיש כמה נקודות נוספות שבהן השיחה שלנו קצת מוזרה או מחורבשת. עמכם הסליחה)
בשבועיים האחרונים יצאו לא מעט משחקים שחיכינו להם כבר הרבה זמן, אז ניסינו משהו חדשני ופורץ דרך ואשכרה דיברנו על משחקים עדכניים כל הפרק. בפרק הבא: סוף סוף יהיו חדשות!
[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod093-8.6.2014.mp3|titles=Episode 93: Disappointing Games Week]
אף פעם לא הייתי חובב טבע. גם בשגרה וגם כשאני מטייל, אני מעדיף ערים – גדולות, צפופות, רועשות, הומות אדם (מה שמסביר למה עברתי לניו יורק). ויש כמה ערים ספציפיות שביקרתי בהן והתחברתי אליהן במיוחד, ערים מיוחדות ומעניינות שאני אשמח לבקר בהן שוב. ובכן, לאחרונה יצא לי לחזור לאחת הערים האלה אחרי כמה שנים שלא ראיתי אותה, וזו הזדמנות מצוינת לרטרוספקטיבה. על Rapture, על כל סדרת BioShock, וקצת על עיצוב משחקים באופן כללי.
כן, ה-DLC של BioShock Infinite מחזיר אותנו לשנות ה-60 ולעולם התת-ימי של Rapture, וכל רגע שם העלה בי זכרונות נוסטלגיים מ-BioShock – כנראה אחד ממשחקי ה-AAA האהובים עלי מהעשור האחרון. מתברר שאני זוכר את BioShock הרבה יותר טוב ממה שחשבתי, וכששוטטתי לי ב-Rapture עם אליזבת ועם כל השינויים בגיימפליי ובאווירה, שמתי לב שההבדלים בין המשחקים נהיים יותר ויותר בולטים, והתחלתי להרכיב תמונה הרבה יותר ברורה של מה שהפריע לי ב-Infinite ולמה אני חושב שביושוק הראשון היה משחק הרבה יותר טוב.
הרגע שכולנו חיכינו לו (ואולי גם אתם קצת): פרק ספוילרים על BioShock Infinite!
הפרק הזה מוקדש כולו למשחק ומכיל המון המון ספוילרים אליו וגם קצת ל-BioShock הראשון. הדיון באופן כללי היה די freeform, אבל הנקודות המרכזיות שדיברנו עליהן מסומנות ב-timeline.
הנה משהו שיאזן את הפוסט האחרון שלי על BioShock (ואת הכתבה אליה הוא מקשר): פוסט של קיירון גילן על BioShock (נו… הוא כתב מ- PC Gamer האירופאי שכבר הזכרתי כאן בעבר) והצורה שבה הוא זוכה לרטינות מטופשות למדי בפורומים הרשמיים של המשחק. קריאה מומלצת. אתם יודעים, בשביל לאזן קצת את שחר.
שחר לנגבהיים כתב היום ב- Gamer כתבת "בקרוב" על BioShock, אבל בניגוד למסלול הסטנדרטי של כתבת "בקרוב", הוא החליט די לרדת על המשחק, ועל ההייפ המסיבי שסובב אותו.
גם אני הייתי שם, פעם, כשירדתי על Myst IV: Revelation רק על סמך גרסת הבטא שלו. אבל בעוד שאני הסתמכתי על כל סדרת Myst לפני שהשפלתי את המשחק הרביעי, שחר בוחר להכות ב- BioShock רק על סמך החומר ששוחרר עד כה לרשת.
אני לא מסכים איתו על כל הנקודות. נכון, כשהחברה המפתחת מפיצה סרט שמדגים את אפקטי המים של המשחק, אני בהחלט חושב שיש כאן בעיה, אבל אני עדיין חושב ש- BioShock יהיה משחק מוצלח. עם זאת, אי אפשר שלא להנהן בהסכמה עם השאיפה של שחר להחזיר את המפתחים והמפיצים בחזרה לקרקע.
ועכשיו, למשהו קצת קליל יותר: אליזבת' טובי מ- 2K Games הגיבה לטענת המעריצים, שתהו "האם תהיה מהדורה מוגבלת ל- BioShock?" עם התגובה "אם יותר מ- 5,000 אנשים יחתמו על עצומה שמבקשת מהדורה מוגבלת למשחק, תהיה".
פחות מ- 24 שעות לאחר מכן, 14,000 אנשים כבר חתמו על העצומה. נכון לזמן כתיבת שורות אלה, המספר עומד על 18,000 וקצת. אליזבת' עמדה במילה שלה, ועכשיו מפנה לקהל המעריצים שאלה נוספת: מה אתם רוצים לראות במהדורה המוגבלת של המשחק?
אתם יכולים להצביע ולהשפיע באתר הרשמי של המשחק. אתם גם יכולים למצוא שם לא-מעט פרטים על המשחק שצפוי להיות היורש הרוחני של System Shock המיתולוגי, וגורם להרבה מאוד אנשים להרגיש עקצוצים נעימים בכל מיני קצוות בגוף. אבל זה לא רלוונטי כרגע. הסיבה שפרסמתי את הידיעה הזאת היא רק בשביל להגיד שכיף לראות סוג כזה של התכתבות עם קהל המעריצים.
תקווה לעתיד: ש- Valve יפגינו אותו סוג של התחשבות במעריצים בבואם לבחור את מראה הקופסה של Half Life 2: Episode Two.