עדכון: עקב טעות, הקישור להורדה שהופיע פה היה לפרק 124. אנחנו מעלים את הפוסט הזה ״מחדש״ עם הקישור הנכון, בעיקר לטובת תוכנות עדכון אוטומטי כאלה ואחרות. עמכם הסליחה. המשך »
עכשיו כשנרגענו קצת מההתרגשות, גילינו שוב שיש גם משחקים שאינם BioShock Infinite בעולם. אז דיברנו קצת עליהם, וגם על כמה דברים מעניינים שקרו בחודש האחרון בזמן ששיחקנו ביושוק.
זה לקח קצת יותר משנתיים, אבל זה היה חייב לקרות מתישהו – זיירמן לא יכל להשתתף בפרק של השבוע. אני (עופר) השתלטתי על תפקיד ההנחיה במקום, אז תיאלצו לסבול את השטויות שלי קצת יותר מבדרך כלל. בפרק הזה דיברנו, בין השאר, על "ההוא עם הקירח", "ההיא שרצה" ו"האתר הזה עם הפודקאסטים". נשמע מעניין?
[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod056-2.12.2012.mp3|titles=Gamepod Episode 56: British Humor]
התקופה הזו של השנה חלשה יחסית, אז גם הפעם היו לנו ממש מעט חדשות ודיברנו בעיקר על משחקים ששיחקנו בהם והמון שטויות אקראיות. אבל היי, בגלל זה אתם אוהבים אותנו, נכון? נכון?
[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod054-4.11.2012.mp3|titles=Episode 54: The Schwarz Show]
אנשים אוהבים להכניס דברים לתבניות מוכרות. זה מאוד הגיוני – יותר נוח לחשוב על משהו בתור דבר שדומה לדבר אחר שכבר מכירים ויודעים איך הוא מתנהג. אני לא חושב שאי פעם יצא לי לראות את זה בצורה יותר בוטה מאשר עם Dishonored: שמעתי אנשים מתארים אותו כ”כמו Assassin’s Creed רק עם יותר בחירות מוסריות”, “כמו Deus Ex רק עם פחות דיאלוגים”, “כמו Thief רק עם יותר אקשן”, “כמו ביושוק רק עם יותר stealth”, וכמעט כל אחד ששומע על המשחק הזה רק מנסה להבין לאיזה משחק מוכר הוא הכי דומה.
לא מפתיע במיוחד ש- Dishonored דומה להרבה משחקים טובים ומוכרים. המעצבים שלו, הארווי סמית ורפאל קולנטוניו, שניהם ותיקים בתעשייה ועבדו בעבר, בין השאר, על System Shock, Deus Ex, BioShock ועוד, והוא בהחלט לוקח השראה מהרבה מקומות. חוץ מזה, במיוחד בתעשייה שבה יש נטייה לסווג משחקים בעיקר לפי מכניקה ויש מעט מאוד משחקים שתומכים בצורה טובה גם ב-stealth וגם באקשן, לא מפתיע שמיד מנסים להשוות את Dishonored לכל משחק אקשן/stealth גדול אחר שיצא אי פעם. אבל עצם העובדה שמשווים אותו לכל כך הרבה משחקים – שהם בסופו של דבר לא דומים במיוחד זה לזה – צריכה להבהיר שהוא לא עד כדי כך קרוב לאף אחד מהם. אין ספק שזה מזכיר הרבה דברים, אבל גם חוויית המשחק וגם האווירה הכללית הם מקוריים ומעניינים.
רוב הפרק השבוע מוקדש, באופן לא מפתיע, לשני המשחקים המצוינים שיצאו בשישי שעבר – Dishonored ו- XCOM Enemy Unknown. ניסיתי לחשוב על משהו שנון לכתוב פה, אבל אין לי זמן כי אני צריך לחזור לשחק Dishonored.