גיימפוד, פרק 44: חיפצון

עידן זיירמן|גיימפוד 5 תגובות »

שלום לכולם! איכשהו, הפרק הזה הספיק לעלות לאוויר לפני שזיירמן נטש את כולכם לטובת E3 ועופר נטש את כולם לטובת… משהו עם מוזיקה. מוזר מאוד.

כמו כן, אנחנו מתנצלים, אבל בעקבות נסיבות שונות לא ניסינו את הקטע הזה של לייב-טוויטינג במקביל להקלטת הפרק בשביל לתת לכם מקום להגיב השבוע. ננסה את זה בפרק הבא.

[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod044-31.5.2012.mp3|titles=Gamepod Episode 44]

להורדה  המשך »

BioShock Infinite: הסרטון המלא מ-E3

דורון יעקבי|חדשות 9 תגובות »

אם לא ראיתם את זה עדיין, אתם חייבים. 15 דקות מדהימות מתוך מה שמסתמן כסיבה הטובה ביותר להמשך קיומו של העולם גם ב-2012.

וואו.

תגיות: ,

גיימפוד, פרק 22: E3 לנצח

עידן זיירמן|גיימפוד 14 תגובות »
[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod022-16.6.2011.mp3|titles=Episode 22: E3 Forever]

להורדה

הפרק השבוע מוקדש לשני אירועים. אחד מהם קורה פעם בשנה, ואחד מהם קורה פעם בעשור.

0:50 – Duke Nukem Forever שוחרר! ולא מאוד במפתיע, הוא לא טוב בכלל. קצת במפתיע, הוא לא טוב מסיבות אחרות מאלה שזיירמן חשב שבגללן הוא לא יהיה טוב. בדרך, אנחנו מזכירים ש- GameStop הצהירו שהם יכבדו הזמנות מוקדמות שבוצעו עבור Duke Nukem Forever מאז 1997, ואת הטריילר המיתולוגי של המשחק מ- 1998.

9:20 – והנה, אנחנו מתחילים לדבר על E3.

10:20 – מיקרוסופט בתערוכת E3 דיברו בעיקר על הקינקט.

11:40 – למשל, על זה של- Mass Effect 3 תהיה תמיכה בפקודות קוליות.

16:40 – או שהם הדגימו את Ghost Recon: Future Soldier

17:30 – מ- Ryse, לעומת זאת, התלהבנו.

18:20 – וגם מ- Fruit Ninja Kinect.

18:40 – Star Wars Kinect, לעומת זאת, לא הרשים אותנו בכלל.

(אגב, זה לא קשור לשיחה בפרק, אבל היי! תראו! פלישה דיי משחקת ב- Star Wars Kinect!)

19:50 – רגע של פרסומת לא-סמויה: אנחנו ממש רצים על הדברים שקשורים לתערוכה, אבל שמעתי שלפאנבויז יש פרק ממש ממש ארוך על הנושא.

20:00 – עוד דברים של מיקרוסופט מ- E3: הכרזה על שמירת פרופילים בענן, Gears of War 3 ו- Halo 4.

21:00 – Tomb Raider נראה מאוד מעניין, אבל לא נראה מאוד כמו משחק, שזו בעיה.

23:30 – במסיבת העיתונאים של סוני, זיירמן התלהב מ- Uncharted 3. דקל ודורון לא.

26:00 – כל מיני אנשים מתלהבים מ- Starhawk, אבל אנחנו לא מכירים את Warhawk מספיק בשביל להתלהב.

26:40 – מ- Dust 514, לעומת זאת, אנחנו די מתהלבים.

28:00 – Bioshock Infinite!

30:30 – אנחנו מדברים קצת על Far Cry 3, אפילו שהוא לא הוכרז ע"י סוני.

32:30 – סוני הכריזו שה- PS Vita תעלה 250$ (300$ לגרסת ה- 3G).

36:00 – אנחנו עוברים לדבר על מסיבת העיתונאים של נינטנדו.

37:10 – …ומתחילים לדבר על ה- Wii U. אנחנו לא מפגינים התלהבות.

42:30 – איזה יפה נראה Battlefield 3, נכון?

42:50 – ו- Serious Sam 3?

43:20 – הסימס מגיעים לפייסבוק, בטריילר מטריד-ממש.

46:30 – אנחנו מדברים גם על Brothers in Arms: Furious Four, ו- Aliens: Colonial Marines.

48:50 – XCOM זכה לחשיפה מחודשת במהלך התערוכה זיירמן עדיין סקפטי.

50:00 – טריילרים נוספים שאנחנו מדברים עליהם: Prey 2, Assassin's Creed Revelations.

51:00 – הגיע הזמן לסיכומים, לזרוק שמות של כמה משחקים אחרונים (Saints Row 3, inFamous 2), ואז ללכת… אבל לא לפני שאנחנו מזכירים, כרגיל, את הכתובת של הדף שלנו ב- iCast, של דף הפייסבוק שלנו ושל חשבון הטוויטר שלנו. אתם יודעים, כדי שיהיה לכם.

תגיות: ,

מחשבות על E3, חלק ב’

עידן זיירמן|חדשות 19 תגובות »

הפוסט הזה הולך להיות הרבה פחות מסודר (והרבה יותר קצר) מהפוסט הקודם על E3, בגלל שרוב המשחקים שאני הולך לכתוב עליהם כאן לא הוצגו במסיבת עיתונאים גדולה כמו זו של מיקרוסופט, סוני או נינטנדו. מצד שני, רובם מעניינים אותי לא פחות מכל דבר אחר שהוצג במסיבות העיתונאים הללו.

  • Need for Speed: The Run – זהו? עוד יישארו לנו סדרות של משחקי נהיגה שבהן לא יוצאים מהרכב? נראה לי מטופש. מצד שני, מעולם לא הייתי מחובבי Need for Speed.
  • The Sims Social: טוב, זה היה רק עניין של זמן עד שזה יקרה. בינתיים זה נראה… מוזר. ומטריד קלות. הייתי רוצה לדבר על זה בהרחבה, אבל עדיף שאני אחכה עד שייחשפו עליו עוד קצת פרטים. אני סתם מסתקרן כמה מילים גסות נשפכו ממקלדותיהן של טוקבקיסטים ברחבי העולם על המשחק הזה.
  • Battlefield 3: אין מה להגיד, זה עדיין נראה מדהים.
  • Far Cry 3: כל הכבוד ל- Ubisoft על זה שהם הצליחו לשמור את המשחק הזה בסוד. אבל אני באמת תוהה מה הקטע של להמשיך ולקרוא למשחקים האלה “Far Cry” כשאין שום קשר בין משחק אחד לשני. לפחות יש משהו רעיוני שמחבר ביניהם? כי זה התירוץ של Final Fantasy.
  • Assassin’s Creed Revelations: הטריילר של המשחק נראה מדהים. קטעי המשחקיות נראים יותר סטנדרטיים, אבל עדיין מעולה.
  • Aliens: Colonial Marinesהמשחק של E3 מבחינתי.  משחק “Aliens” טהור. בלי “הטורף” וכל מיני שטויות כאלה. ועם אפשרות ל- Co-op של ארבעה שחקנים שגורמת לזה להשמע כמו Left 4 Dead בעולם של “הנוסע השמיני” (אף על פי שזה יהיה יותר ברוח Borderlands, אני מניח). על הנייר, זה נשמע מעולה. אני מקווה ש- Gearbox באמת יצליחו לעמוד בציפיות שתולים בהם.
  • XCOM זכה לסוג של חשיפה מחודשת קצת לפני E3 ובמהלכה. מנסים להסביר לנו שעכשיו זה משחק הרבה יותר טקטי ואסטרטגי. שהמשחק הקודם לא היה "מספיק XCOM”, אבל מפתחי המשחק למדו מהטעויות שלהם. אני אשאר סקפטי. בינתיים לא ראיתי משהו שיגרום לי להתרגש יותר מדי.
  • Skyrim:  איזה מדהים הוא נראה, נכון?
  • עושים חידוש ל- Carrier Command! עושים חידוש ל- Carrier Command! למי שתוהה למה אני כל כך מתרגש מחידוש למשחק שאף פעם לא שיחקתי בו – התשובה פשוטה: המשחק הקודם שנעשה בהשראת Carrier Command היה Hostile Waters.
  • Serious Sam 3: אחרי האכזבה המוחלטת שלי מ- Duke Nukem Forever (אפילו ביחס למשחק שהיו לי ממנו ציפיות נמוכות בכל מקרה, אבל עוד על זה – בהמשך), אני תולה את תקוותי ב- Serious Sam 3. משחק ש(אני מקווה) לא יתנצל על מה שהוא מנסה לעשות, ובאמת יציב את השחקן מול מאת מפלצות בו-זמנית, כשהוא חמוש במספיק כלי נשק בשביל להשמיד את גוש דן. אם גם שם השחקן יהיה מוגבל לסחיבה של שני כלי נשק בו-זמנית בלבד, אני אבכה.

וזהו. אם הייתי באמת צריך לדרג אותם, אז המשחקים שהכי עניינו אותי במהלך התערוכה זה BioShock: Infinite, Aliens: Colonial Marines ו- Far Cry 3. מה הכי עניין אתכם במהלך E3 השנה?

תגיות:

מחשבות על E3, חלק א’

עידן זיירמן|חדשות 10 תגובות »

תערוכת E3 באה, והלכה, ואני עוד לא הספקתי לעבור באופן מסודר על כל החומר שהיא ייצרה עבורנו לפני ש- Duke Nukem Forever יצא ותבע את תשומת הלב המיידית שלי. אבל בכל זאת פיניתי לעצמי כמה שעות יקרות-ערך, צפיתי בטריילרים, קראתי סיקורים, והצלחתי לאסוף ולרכז את ההתרשמות שלי מהתערוכה. זה לא הולך להיות סיקור מקיף – הרשימה המתוקצרת של “דברים שקרו ב- E3” שכתבתי לעצמי תפסה שלושה וחצי עמודים, וגם היא מפספסת המון. אבל כן ניסיתי לדבר בקצרה על כל הדברים החשובים, או הדברים שאני חושב שהם חשובים, או סתם הדברים שמשכו את תשומת הלב שלי יותר מאחרים.

בהמשך, אני הולך לכתוב פוסט שידבר על כמה דברים שהשמטתי מהפוסט הזה (כי בחייכם, הוא ארוך מספיק גם ככה), אנחנו הולכים להקדיש את כל הפרק הקרוב של “גיימפוד” (שישוחרר בלילה שבין יום רביעי לחמישי) ל- E3, ואולי נספיק גם להעלות איזשהו פוסט עם טריילרים, כי אתם יודעים, תוכן כתוב זה כל כך המאה הקודמת.

המילה המנחה של הכנס

נראה כאילו כל אחת מיצרניות הקונסולות הגדולות בחרה לעצמה איזו מילה אחת או שתיים שהשתלטו לחלוטין על כל מסיבת העיתונאים שלהם. אצל מיקרוסופט זה היה “קינקט”. אצל סוני זה היה “3D”. בהצגה של נינטנדו זה היה “זלדה”. וגם קצת “מריו”.

מיקרוסופט

למרות שכולנו פה ב”גיימפאד” מאוד ממוקדי-מיקרוסופט (לכולנו יש אקס-בוקסים, אחרי הכל), אנחנו  מאוד לא שייכים למיינסטרים של חובבי האקס-בוקס (טוב, נו, אני אדבר רק בשם עצמי, אחרת זה יהיה ממש לא מנומס). כך שהחשיפה של Halo 4 או ההצגה של Gears of War 3 די עברה לי מעל לראש. Halo Anniversary Edition דווקא מעניין אותי יותר, כי זו קצת נראית לי כמו הזדמנות לקפוץ על עגלת ה- Halo שפספסתי.

אבל המוקד של ההצגה הגדולה של מיקרוסופט לא היה Gears of War 3 או Halo. זה היה הקינקט. הנסיון הגדול של מיקרוסופט לפנות לקהל הגיימרים הכבדים שלהם, ולשכנע אותם למה גם להם אכפת מהקינקט. ואני מוכרח להגיד – אם קודם חשבתי שהקינקט זה גימיק מטופש, עכשיו אני משוכנע בזה הרבה יותר. הניסיון של מיקרוסופט להראות לנו שאנחנו צריכים מצלמה תלת-מימדית שעולה 150$ בשביל ש- Mass Effect 3 יוכל להבין את מה שאנחנו אומרים לו אולי היה עובד יותר טוב אם EndWar לא היה מדגים את אותו הקונספט בדיוק כבר לפני כמעט שלוש שנים, תוך שימוש ב- Headset הסטנדרטי שמחולק ללא תוספת תשלום עם כל קונסולת אקס-בוקס. הדבר הזה חל גם כמעט על כל הדגמה אחרת שמיקרוסופט עשתה תוך שימוש בפונקציית הזיהוי הקולי של ה- Xbox (כמו חיפוש ב”בינג” בעזרת הקול, וכו’).

אני הרבה יותר מתעניין באפשרות לשמור משחקים ופרופילים בענן. במיוחד אם בניגוד לסוני, השירות הזה לא יהיה סגור רק למשתמשים משלמים. בכל מקרה, כל דבר שיהפוך את תהליך ה- “Recover Gamertag” שאני צריך לבצע לפעמים כשאני מבקר חברים לפחות מעיק הוא מבורך.

אה, וכצפוי לחלוטין, ההבטחות של מיקרוסופט על זה שהם ממש הולכים להשקיע בגיימינג על ה- PC שוב התבררו כחסרות-תוכן ממשי. אפילו ה- SDK של הקינקט למחשב האישי או המשחקים שכבר אנחנו יודעים שהם מפתחים לא זכו להתייחסות בהצגות של מיקרוסופט.

סוני

סוני קשקשו על תלת-מימד וה- Move לא פחות מהכמות שמיקרוסופט קשקשו על הקינקט, אבל למזלנו, תלת-מימד ו- Move הן טכנולוגיות שמשתלבות בצורה קצת יותר סבירה במשחקים שמעניינים אותנו. אז נכון, Resistance 3 מעניין אותי קצת פחות מכמה ש- Gears of War 3 מעניין אותי, אבל Uncharted 3 נראה מדהים.

מצד שני, אני קצת מפחד מהנטייה של סוני לקחת כל מיני מפתחי משחקים מפורסמים שאמרו בעבר כמה שהפלייסטיישן (או ה- Move) זה לא-משהו, ולהעלות אותם על הבמה ב- E3 כדי להראות כמה הם שינו את דעתם והם מהללים את סוני עכשיו. בשנה שעברה הם עשו את זה עם גייב נוול וגרסת הפלייסטיישן 3 של פורטל 2, והשנה הם עשו את זה עם קן לווין ו- BioShock Infinite. אם זה יקרה גם בשנה הבאה, אני אתחיל לחשוב שהם פשוט חוטפים את כל מי שמתבטא כנגד החומרה שלהם ומשתילים להם שבב מיוחד במוח. ובמקרה הזה: סוני, ה- Move זה אחלה! וגם תלת מימד!

לגבי משחקים אחרים: אני יודע שאת חובבי הפלייסטיישן 3 זו אחת ההכרזות שהכי פחות מעניינת, אבל אני מאוד סקרן לגבי Dust 514, והנסיון של חברת CCP להתיך את היקום שלו ביחד עם זה של EVE Online.

מבחינת החומרה, מאוד אהבתי את הרעיון של טלוויזית תלת-מימד שמאפשרת לשני שחקנים לראות עליה תמונה שונה לחלוטין (יותר בגלל האפשרויות המעניינות למשחקים לשני-שחקנים, פחות בגלל התלת-מימד). אבל זה היה סתם מתאבן. הקלף המנצח האמיתי של סוני היה ה- PS Vita (כן, נו, עוד חומרה שזוכה לשם מטופש. נתרגל. לפחות זה הרבה יותר טוב מ- “NGP”). מחירים של 250$ (או 300$ עבור גרסת ה- 3G) הם שפויים לחלוטין. וכשאני אומר “שפויים לחלוטין” אני מתכוון ל”לעזאזל, זה יקר, אבל לפחות זה תחרותי מול ה- 3DS”.

נינטנדו

וואו, כמה שהם בלבלו בשכל על זלדה. זלדה להורדה מהחנות האונליינית של ה- 3DS. רימייק של Ocarina of Time ל- 3DS. זלדה ל- DSi. זלדה ל- Wii. שלט ווי בצבע זהב עם הלוגו של Zelda. קונצרט זלדה. פסקול זלדה. המוח שלי נמס לחלוטין.

בכלל, נינטנדו איבדו אותי לחלוטין בהצגה שלהם אחרי 5 דקות בערך. יאצי מ- Zero Punctuation ממש אוהב לרדת עליהם על זה שהם כל הזמן ממחזרים את המותגים המפורסמים שלהם, וההופעה שלהם ב- E3 הולכת לתת לו ממש הרבה חומר. משחקי הדגל שלכם ל- 3DS הם זלדה, Mario Kart, Star Fox ומעין אתחול מחדש של Super Mario? אל תבינו אותי לא נכון – כל יצרניות הקונסולות הגדולות ממחזרות מותגים, כמובן, אבל נראה שבמקרה של נינטנדו המצב קשה במיוחד.

Super Mario הנ”ל, אגב, נשמע מאוד מרשים על הנייר. אהבתי את הרעיון, ונינטנדו ידעו ללחוץ על הכפתורים הנכונים בשביל להזכיר לכולנו את Super Mario Bros. 3 המפורסם (חליפת דביבון!), אבל בפועל, לראות את המשחק בתנועה… לא עשה לי כלום. חבל.

ואז הגיעה הקונסולה החדשה. ה- Wii U.

כנגד כל הסיכויים, כמעט כל שמועה ששמעתם על השלט שלה היתה נכונה. יהיה לו מסך מגע של 6.2 אינץ’, סטיקים אנלוגיים, D-Pad, כפתורים מפה ועד הודעה חדשה, רטט, מיקרופון, ג’ירוסקופ ומצלמה. מה שנינטנדו לא אמרו במצגת זה כמה זמן הסוללות שלו הולכות להחזיק. אני צופה שזה יהיה באזור השעתיים-שלוש.

כן אהבתי את העובדה שנינטנדו מנסה להתחנף מחדש לקהל הגיימרים הכבדים יותר שלה. המונטאז’ של משחקי ה- Wii U שהציגו לנו היה מאוד ממוקד במשחקים כמו Assassin’s Creed, Darksiders II, או אפילו Aliens: Colonial Marines (אחד המשחקים המסקרנים ביותר בתערוכה, מבחינתי). אבל מה, הגימיק שלה לא ממש הרשים אף אחד. המניה של נינטנדו צללה בצורה די קשה אחרי מסיבת העיתונאים הזו

בפעם הבאה…

יש לי עוד כל מיני דברים להגיד על EA, Ubisoft, וכל מיני משחקים אחרים שהוצגו במהלך התערוכה. אבל לבינתיים, אני רוצה לחזור קצת ל- Duke Nukem Forever. נתראה בקרוב.

תגיות:

“העולם על פי אינטל” יוצא לחופש

עידן זיירמן|מטא תגובה אחת »

אני מודע לחלוטין לעובדה שלא היה עודף עדכונים בימים האחרונים. זה נגרם משילוב של עומס מוחלט בעבודה, הרבה טורים לכתוב לכל מיני מקומות וסוג של חוסר-רצון לכתוב על מה שהוא בעיקר שאריות מ- E3. האירוע המעניין באמת היחיד שקרה השבוע, לדעתי, היה הפרישה במפתיע של פיטר מור ממיקרוסופט, והמעבר שלו דווקא ל- EA Sports. אבל את המאורע הזה שמרתי לטור XTRA Gamer שאמור לעלות ב- Gamer מחר – אחרת באמת שלא היה לי מה לכתוב בו.

המצב הזה הולך להימשך. לא בגלל שאני צופה שגם בימים הקרובים החדשות יהיו משעממות, אלא מכיוון שאני יוצא לחופש קצר באילת. העדכונים בבלוג יחזרו לסדרם באזור יום שלישי בערב. מבטיח.

תגיות: ,

על Ratatouille וביקורות משחקים

עידן זיירמן|חפירות 3 תגובות »

רציתי כבר לכתוב על זה מאז שבוע שעבר, אבל בתוך כל האי-בלגן שאפיין את E3 השנה, לא ממש מצאתי לזה זמן: Ratatouille, הסרט החדש של פיקסאר, הוא סרט מדהים.

ואיך זה קשור למשחקי מחשב, ישאל הגולש התמים? ובכן, אף על פי ש- Ratatouille עוסק בענייני מסעדות גורמה צרפתיות, נאום אחד הצליח לקלוע היטב לעולם שאני מכיר יותר מדי מקרוב: עולם הביקורות. הנאום הבא, שנאמר ע"י מבקר מסעדות במהלך הסרט, מנסח באופן מושלם את המחשבות שלי. עם זאת, מילת אזהרה: ניסיתי שלא לספיילר את הסרט, והציטוט למטה הוא די תמים – אבל אם אתם באמת מתכוונים לראות אותו, אולי עדיף שתחכו קצת עם הפוסט. המשך »

תגיות: ,

שחרר את הכוח

עידן זיירמן|חפירות 10 תגובות »

שני משחקים תפסו את תשומת ליבי בכל הבלגן שמכונה "E3". ומה לעשות, אף אחד מהם הוא לא Metal Gear Solid 4.

הראשון שבהם הוא ה- Wii Fit. מה שנראה בתור גימיק קטן וטיפשי הוא, לדעתי, רעיון גאוני – מהסיבה הפשוטה שהוא לוקח את הרעיון האהוב על נינטנדו, מינימום של חוטים וכפתורים בין השחקן למשחק – ומותח אותו לרמה הגבוהה ביותר האפשרית כיום. המשך »


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS