שובו של הסינדיקט

עידן זיירמן|Rant, חדשות 4 תגובות »

הנה ידיעה צפויה במיוחד שכבר בטח שמעתם: Syndicate, משחק האסטרטגיה הקלאסי של Bullfrog, חוזר. EA הולכת להפיץ אותו, Starbreeze הולכים לפתח אותו, והוא הולך להיות, כצפוי, משחק פעולה מגוף ראשון, בעולם הסייברפאנקי של המשחק המקורי (שבו חברות מסחריות, ולא ממשלות, שולטות בעולם), ועם אפשרות משחק שיתופי לארבעה שחקנים. כמו במקרה של XCOM, כל הסיפור הזה מעורר כעס ואנטגוניזם. הנה, עוד מותג מוצלח הוקרב למכונה תאגידית משומנת שמוכנה להקריב אותו בשביל כמה דולרים. עצוב.

Syndicateהמקרה של “סינדיקט” בעייתי בדיוק באותה הצורה כמו המקרה של XCOM. העולם של “סינדיקט” הוא לא משהו מיוחד. הוא עולם סייברפאנקי סטנדרטי לגמרי. מכניקת המשחק היא זו שייחדה אותו. הפכו אותו למשחק פעולה בגוף ראשון, ולא יישאר לכם שום דבר ביד. XCOM לפחות מתיימר להציג עולם קצת שונה מזה של מרבית משחקי המחשב האחרים. “סינדיקט” יגרום לנו מיד למתוח השוואות ל- Deus Ex: Human Revolution… השוואה שיהיה לו קשה לנצח בה.

אבל זה לא החלק הכי מעצבן בסיפור. החלק המעצבן בסיפור הוא מה שקורה כששואלים את מפתחי המשחק למה הם הופכים אותו למשחק פעולה. הם אומרים שהם לא אומרים שאנשים צריכים להפסיק לשחק במשחקים הישנים, אבל הזמנים מתקדמים. אה, וש”המשחק היה מיועד להיות משחק פעולה בגוף ראשון מההתחלה. הרעיון המקורי היה לקחת את המשחק הקודם ולהעביר את ההתרחשויות מנקודת מבט שהיא בתוך הראש של אחד הסוכנים”.

Syndicateזה מעצבן כשחברות מורחות את קהל היעד שלהן בתירוצים. זה עצבן כשבליזארד עשו את זה (דרישת חיבור תמידי לאינטרנט? לא, אין לזה שום קשר לפיראטיות, כמובן. זה רק בשביל להעצים את החוויה), וזה מעצבן כש- Starbreeze ו- EA עושים את זה, ולא פשוט אומרים את האמת: זו שאלה של כסף. משחקי פעולה מגוף ראשון מרוויחים יותר. או לפחות, יותר קל לגרום להם להרוויח יותר, כי לכו תוציאו עכשיו משחקי אסטרטגיה על הקונסולות.

אני לא הולך להספיד את “Syndicate” המחודש, בדיוק כפי שאני עדיין לא מספיד לחלוטין את XCOM (הוא הראה כמה צעדים מעודדים בכיוון שעשוי להיות מעניין לאחרונה), אם כי במקרה של שניהם – אני די פסימי. נראה לאן זה יתפתח.

תגיות: , ,

גיימפוד, פרק 25: היום יומולדת!

עידן זיירמן|גיימפוד 4 תגובות »
[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod025-13.8.2011.mp3|titles=Episode 25: Happy Birthday!]

להורדה

אנחנו מאוד, מאוד מתנצלים על כך שהפרק הנוכחי עולה באיחור. זה רק בגלל שזיירמן עצלן ממש. באמת.

0:50 – תראו איזה יופי! אנחנו כבר שנה מקליטים את הפודקאסט הזה! בואו ונדבר על זה קצת.

3:40 – עופר שיחק ברוב משחקי ה- Summer of Arcade וה- Humble Indie Bundle השלישי.

4:10 – ספציפית, הוא שיחק ב- From Dust. הוא לא מאוד התלהב, אבל זיירמן קצת יותר.

11:15 – הוא גם שיחק ב- Insanely Twisted Shadow Planet. זיירמן לא.

13:40 – ולבסוף, Bastion. עוד משחק שהוא לא ממש התלהב ממנו, אבל זיירמן כן. מה שגורר איזשהו ויכוח על מכוניות שיכולות לתפקד בתור סירות. זה ממש מוזר.

20:20 – זיירמן סיים את Uncharted, והוא מאוד אהב את זה. אוהב את הכל, הזיירמן הזה.

27:20 – דקל סיים את Time Gentlemen, Please!, והגיע למסקנה שקווסטים זה לא בשבילו.

29:00 – זיירמן נדחף, ולמרות שכבר היתה לו הזדמנות לדבר על הדברים שהוא שיחק בהם, הוא מדבר קצת על Star Control 2 על האנדרואיד שלו.

31:40 – אבישי משחק ב- SpaceChem על הנטבוק המצ'וקמק שלו. ונהנה מזה. במילותיו של אבישי: "שווה 15$".

36:20 – קצת חדשות, במעט הזמן שנשאר לנו! בתור התחלה, המחיר של ה- 3DS מקוצץ בשליש.

37:50 – לאנשים שקנו את ה- 3DS במחיר ההשקה, נינטנדו יעניקו גישה ל- 20 משחקים להורדה בחינם. והם בחרו להודיע על זה בדרך ממש, ממש משעממת.

40:50 – מה קורה עם EA, החנות הדיגיטלית שלהם (Origin), בטלפילד 3 ו- Steam? אנחנו קצת מתחילים להבין.

44:30 – Little Big Adventure, אחד המשחקים הטובים ביותר שזיירמן שיחק בהם (כי הוא ממש זקן, או משהו), יזכה להוצאה מחודשת!

50:30 – בת'סדה תובעים את החבר'ה שפיתחו את Minecraft, כי המשחק הבא שלהם נקרא Scrolls, וזה מאוד יבלבל את כל מי שמכיר את The Elder Scrolls, כמובן. בדרך אנחנו מזכירים את זה שבליזארד מנוולים.

54:20 – ולסיום – חבילת האספנים של Skyrim תכלול פסלון מגניב של דרקון, ותעלה 130 פאונד. לגיטימי? לא לגיטימי? זה עדיין פתוח לויכוח.

55:10 – זהו! אנחנו מסיימים! כרגיל, יש לנו דף בפייסבוק, חשבון בטוויטר, ודף ב- iCast. בואו לבקר שם!

קצרים

עידן זיירמן|מבזקים אין תגובות »
  • תערוכת E3 2007 מעבר לפינה, וסוני כבר מצטיידת בהצהרות נחוצות, אבל צפויות לקראת האירוע. הפלייסטיישן 3 מוזל במאה דולר. האמת – חשבתי שזה ייקח להם יותר זמן.
  • ג'ון אין-לי-מושג-איך-כותבים-את-שם-המשפחה-שלו, מנכ"ל Electronic Arts, מתלונן על כך שהגיימרים משתעממים ממשחקים. סיקוולים שיוצאים פעם בשנה, לטענתו, "משעממים אנשים למוות". מי רוצה להיות הראשון שיסביר לו את האירוניה במצב הזה?
  • ולבסוף – ה- Frag Dolls של Ubisoft מחפשות גיימרית רצינית שנראית טוב על מנת לצרף למשפחה שלהן. בדיוק כמו כל גיימר ברחבי העולם, בערך (ההפניה, אגב, בזכות The Girl Gamer – בלוג מצוין, באמת).

לילה טוב.

תגיות: , , ,

SimCity והמעריצים הזועמים

עידן זיירמן|חפירות תגובה אחת »

לרשימת האייטמים שהצלחתי להבחין בהם יותר מדי זמן אחרי שהם פורסמו ברשת מצטרפת החשיפה של "SimCity Societies" – המשחק החדש בסדרת Sim City הותיקה של Maxis. המשחק החדש, שלא במפתיע, יהווה סטייה מהנוסחה הרגילה של "SimCity". המפתחים לא יהיו החבר'ה הותיקים מ- Maxis (נו, הם עסוקים יותר מדי עם חבילות ההרחבה של The Sims, אני מניח), וכריס ביאטריס, הנשיא של חברת הפיתוח החדשה (Titled Mill), כבר הכריז שהפוקוס של המשחק לא יהיה על סימולציית ערים ריאליסטית, כמו המשחק הקודם בסדרה.

המעריצים, כמובן, השתוללו. "הרגת את סים סיטי!", הם הכריזו מעל גבי האתר של Titled Mill. מעניין לראות, אגב, שההודעה הזאת הופיעה כבר על סמך החשיפה הראשונית של המשחק, ועוד לפני שכריס ביאטריס בכלל אמר משהו על הפוקוס של המשחק. כלומר, ההודעות הראשונות בגנותו של המשחק נכתבו רק על סמך ההבטחה הערטילאית של "שינויים בסדרה" ועל סמך תמונת מסך בודדת. המשך »

Command & Conquer 3: Tiberium Wars – ביקורת הוידאו

עידן זיירמן|ביקורת 2 תגובות »

הנה, עלתה ב- Gamer ביקורת הוידאו על Command & Conquer 3 – והיא פתוחה לכל הגולשים. תהנו. אני מקווה.

הפוסט האחרון (?) על Command & Conquer 3

עידן זיירמן|ביקורת, לא-באמת-ביקורת תגובה אחת »

טוב, אז יומיים אחרי פרסום הביקורת על Command & Conquer 3, מה עוד נשאר לי להגיד על המשחק הזה? המשך »

Command & Conquer 3: Tiberium Wars

עידן זיירמן|ביקורת תגובה אחת »

"Command & Conquer 3. רק השם הזה מסוגל להפוך בקלות אנשים מבוגרים לערימת דמעות רוטטת, המבכה בנוסטלגיה על ימים שאבדו ואינם עוד. על ימים מחוסרי מנועים תלת-ממדיים. ימים ללא כל יומרות טקטיות עדינות ושיקולים אסטרטגיים מסובכים. מדובר בימי הזריחה של משחקי האסטרטגיה בזמן-אמת. הימים בהם המשחקים הללו היו פשוטים ומהירים. הימים בהם מותג Command & Conquer ניצב כמעט ללא תחרות.

אבל כמו המנהיג הכריזמטי ומחוסר-השיער שמפציע מתוך סרטוני הוידאו של המשחק, Command & Conquer 3 לא ירשה לכם להמשיך ולבכות על ימי הזוהר שאבדו. הוא ירים אתכם בעדינות, ייתן לכם חיבוק, ומיד לאחר שיצור אצלכם את התחושה כי לא עזב אתכם אפילו לרגע – יפנה את מבטכם לאופק בוהק, בו עשרות טנקים נלחמים זה בזה על מצע טיבריום רעיל."

אז זהו. פרסמתי סוף כל סוף את הביקורת על Command & Conquer 3. הקהל, כמובן, הסתער. לא יותר מיומיים לאחר שהעליתי את הפוסט שלי על סגנונות לביקורת משחקים, הסגנון שלפיו אני חושב שצריך לבקר משחק (פחות פרטים טכניים, יותר 'העברת תחושה' כללית) מונח על שולחן הניתוחים. כיף.

התייחסות מפורטת יותר, גם למשחק וגם לביקורת, תגיע בהמשך. כתבת וידאו למשחק תתפרסם ב- Gamer//2 בעוד כשבוע, אם הכל ילך כהלכה.

זהו. תהנו. אני מקווה.

סופשבוע עם מייקל איירונסייד

עידן זיירמן|ביקורת, לא-באמת-ביקורת תגובה אחת »

מצטער על הסופ"ש נטול-העדכונים. העולם האמיתי זרק לי הרבה הסחות דעת, ונראה שהמצב לא הולך להשתנות גם ביומיים הקרובים. ביום שלישי, אם אני אשרוד את המנגלים של יום העצמאות, אני אוכל לחזור לקשקש כאן קצת.

אז קיבלתי את Command & Conquer 3, ובין הסחת דעת אחת של העולם האמיתי לאחרת, גם התחלתי לחרוש עליו לקראת הביקורת המיועדת ל- Gamer. אבל כבר עכשיו, אחרי שעות בודדות של משחק, יש לי כמה דברים שאני יכול להגיד עליו. חצי מהם, אני מניח, לא יגיעו לביקורת הסופית, אז אני אזרוק אותם כאן: המשך »


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS