ההצדעה ההיסטורית ממשיכה: Civilization

עידן זיירמן|שטויות אין תגובות »

כבר כתבתי כאן בעבר על ההצדעות ש– Gamasutra עושים ל"קאנון המשחקים הדיגיטליים". אבל בסוף השבוע שעבר, ממש קצת אחרי שאני נטשתי את המחשב סופית לקראת החופשה, הם העלו כתבה נוספת בסדרה: לא פחות מעשרה עמודים שמדברים על מה שכנראה אני אזכור לנצח בתור משחק המחשב הגדול ביותר אי-פעם: Civilization.

אני אשאיר לכם לגלות את פריטי הטריוויה המעניינים בכתבה. בינתיים, אני אסתפק בלהגיד שדווקא הראיון עם סיד מאייר שממלא את החלק השני של הכתבה הוא מעניין הרבה פחות מהסיפור על עלייתו של האיש, ומהגלגולים השונים אותו עבר Civilization בדרך למודל המוכר לנו היום (נו, ואתם חשבתם ש- Age of Empires המציא את "Civilization בזמן-אמת").

תגיות: ,

על PopCap ושליטה עולמית

עידן זיירמן|חדשות תגובה אחת »

בזמן האחרון נראה לי שאני קורא יותר מדי על PopCap. בכל מקום שאליו אני מסתכל, השם שלהם מוזכר. בדיקה קצרה ב– Gamasutra גילתה לי שאני צודק: לא פחות משלוש ידיעות על עסקאות שונות של החברה פורסמו בתוך שבוע.

בתור התחלה, החבר'ה מ- PopCap קנו את Retro64 – האנשים שעומדים מאחורי המשחק החדש Venice (ביקורת בגיימר בקרוב, כרגיל). זה לא הספיק להם – אז הם הלכו וקנו גם את חברת המשחקים הקז'ואליים SpinTop. ועכשיו אני צריך לשמוע שהם גם עומדים לשתף פעולה עם שירות ה- Games on Demand של חברת IndiaGames? שיהיו בריאים, באמת. נראה לי שהם מתכננים משהו.

תגיות: , , ,

עוד שיעור היסטוריה: Zork ב- Gamasutra

עידן זיירמן|שטויות אין תגובות »

בתחילת החודש קישרתי כאן, שמח ונלהב, לכתבה שעלתה ב- Gamasutra, על מה שכנראה יזכר לדורות בתור משחק המחשב הראשון: Spacewar! ובכן, Gamasutra מסרבים לעצור שם, והם העלו כתבה נוספת על קלאסיקת בידור-אינטראקטיבי אחרת: Zork. המשך »

תגיות: ,

אוח, ה- 3D Realms האלה…

עידן זיירמן|שטויות תגובה אחת »

זה היה יום עמוס. מאוד עמוס. אבל אני אשאיר אתרים גדולים יותר לדווח לכם על המנוע החדש של חברת id, או על תאריך היציאה של GTA IV (אוקטובר 2007, אגב). מה שאני כן אעשה זה לקשר לראיון הזה ב- Gamasutra, עם Van Lierop – הבחור החדש ב- 3D Realms.

חלק מהראיון מוקדש, מטבע הדברים, למאחר הכפייתי "Duke Nukem Forever". אבל מר Lierop מחליט להפציץ עם פסקה הזויה במיוחד:

 I think once Duke Nukem Forever comes out, and is great, that's all people will care about. Again, 3D Realms is more than just Duke Nukem Forever. Half-Life 2 was delayed how long? People kept asking for it, and complaining, but once it came out, and turned out to be like the best game ever, nobody cared.

המשך »

Spacewar!

עידן זיירמן|שטויות תגובה אחת »

אוקיי, עדכון אחרון לפני שאני הולך לישון… ופעם נוספת – אחד שמכיל קישור ל- Gamasutra.

ב- Gamasutra עלתה לאחרונה כתבה מוצלחת במיוחד, על מה שכנראה אפשר לזהות כמשחק הוידאו הראשון שפותח אי-פעם: Spacewar. בין השאר, הכתבה מספרת על עלייתו של המשחק שהקדים את זמנו על מחשבי ה- PDP-1, ועל הגלגולים שהוא עבר עד כשלונו המסחרי במכונות הארקייד (כשלון שרק דחה את עלייתם של משחקי הארקייד בשנה, בטרם היוצרים שלו חזרו לסיבוב נוסף עם Pong). גם למי שמכיר את הסיפור ההיסטורי של המשחק, מדובר בחומר קריאה מצוין.

לילה טוב, לכולם.

תגיות: ,

מנת-יתר של Ultima

עידן זיירמן|שטויות אין תגובות »

אוקיי, זה נראה מעניין למדי, אבל לא הספקתי לעבור על זה עד הסוף. ג'ים רוסינגול מ- Gamasutra מספר על בלוג בשם הלא-מקורי במיוחד "Blogging Ultima". הבלוג מספר את סיפורו של אדם שהחליט, בסביבות פברואר, לתעד את המשחק שלו בכל סדרת משחקי Ultima. מאז שהוא התחיל, לפני קצת פחות מארבעה חודשים, הוא הספיק כבר להגיע ל- Ultima VII. כלומר – הסוף נראה באופק.

פרויקט מעניין, אני מוכרח להודות.

תגיות: ,

קחי אותי, לארה

עידן זיירמן|התרשמות תגובה אחת »

אז, כמו שהבטחתי לעצמי לעשות, שיחקתי בגרסת ההדגמה של Tomb Raider: Anniversary. התוצאה היתה… סבירה.

הנה פריט מידע שאני חייב להסביר, קודם כל. לא שיחקתי במשחקי פלטפורמה הרבה זמן. לא על המחשב האישי, לא על ה- PC. כלום. לא בתלת-מימד ולא בדו-מימד. שיחקתי כמה שניות ב- Codename: Gordon שהגיע ביחד עם Half Life 2, וזה הכל. מהסיבה הזו, רוב השינויים שעברו על הז'אנר בשנים האחרונות (ובפרט, הדור החדש של משחקי Prince of Persia) פסח עלי. בשורה התחתונה, Tomb Raider: Anniversary לא היה לי אינטואיטיבי במיוחד, בלשון המעטה. המשך »

American McGee’s Grimm?

עידן זיירמן|חדשות 2 תגובות »

American McGee, המוח המעוות מאחורי American McGee's Alice, מדבר כבר הרבה מאוד זמן על משחק חדש – עוד אגדת ילדות מעוותת. במקור, הוא דיבר על American McGee's Oz, אבל די ברור שכבר לא יקרה עם זה כלום.

לפני יומיים, הוא קשקש על זה קצת בבלוג שלו. מאז, הפוסט הוסר, כי "אסור לו לדבר על זה בינתיים", אבל Gamasutra העשויים ללא-חת הספיקו לקלוט את הפוסט ולהעלות על זה ידיעה. מאז, האמברגו הוסר, ועכשיו American McGee יכול לדבר על המשחק שלו עוד פעם.

כאן נגמר הסיפור הקצרצר שלא ממש קשור לשום דבר אחר, ומגיעה הידיעה המעניינת האמיתית שהתגלתה בכל הסיפור הזה: GameTap, החברה שאחראית לתחייתם של סאם ומקס, תשחרר את המשחק החדש שלו, American McGee's Grimm, באפיזודות לרשת. אבל בעוד שסאם ומקס שוחררו לרשת פעם בחודש, עד לסך כולל של 6 אפיזודות – Grimm ישוחרר בלא-פחות מ- 24 אפיזודות!

מדובר, בלשון המעטה, בהקצנה של נושא ה"תוכן אפיזודי" כפי שאנחנו מכירים אותו כיום. התחייבות כזו, לשחרור של אפיזודות חדשות במשך לא פחות משנתיים, היא ניסוי שיהיה מאוד מעניין לראות אם הוא יצליח. ואם כן, ל- Valve תהיה סיבה טובה לעמוד בפינה ולהתבייש (3 אפיזודות במשך 3 שנים… תוכן אפיזודי, אעלק).


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS