הילד בן עשרים

עידן זיירמן|חפירות 4 תגובות »

מנוע ה- SCUMM, המנוע שהניע כמעט כל משחק הרפתקה של לוקאסארטס מאז שרון גילברט הניח את הידיים שלו על מחשב קומודור 64, חוגג עשרים שנה ליצירתו. לרגל המאורע, IGN העלו ראיון עם רון גילברט, אבי המנוע, שבו הם מתחקרים אותו על ההיסטוריה של מר גילברט בתעשיית המשחקים, הצורה שבה SCUMM הגיע לעולם, והדעות שלו על המצב הנוכחי של עולם משחקי ההרפתקה. קריאה מומלצת לכל אלה שנאנחים בנוסטלגיה כשהם שומעים את המילים "Maniac Mansion".

במהלך הראיון, מספר רון גילברט כי הוא מאוד נהנה לשחק ב- King's Quest, בתקופה בה Sierra סחפה את העולם עם משחק ההרפתקה הראשון שהכיל אנימציה על המסך, אבל כל הזמן חשב לעצמו שאין טעם בגרפיקה על המסך אם אין לו שום אינטרקציה איתה. מר גילברט חשב על שיטה אינטואיטיבית הרבה יותר: במקום כתיבת פקודות במנוע טקסט (ה- "Parser" ) – לחיצה על אובייקטים שנמצאים על המסך וביצוע מניפולציות עליהם. או במילים שלו –

I thought, "You know, if I'm going to be playing and interacting with this game graphically, I should be interacting with the graphics. I should be clicking on the things I want to manipulate." So it came from that. I wanted to get rid of this parser.

המשפט הזה פחות או יותר מסכם את הסיבה שבגללה אני חושב ש- Sierra היא חברה מוערכת יתר-על-המידה בעולם הקווסטים, בעוד שאנשי לוקאסארטס היו לא פחות מחלוצי הז'אנר האמיתיים. Sierra הביאה לעולם טכנולוגיה, ולא יותר. היכולת לשלוט בדמות במהלך המשחק ב- King's Quest, היתה לא יותר מממתק גרפי. גילברט וחבריו הם אלה ששינו באמת את הדרך שבה אנחנו מתקשרים את המשחק. בעוד ש- Sierra רק לקחה את משחקי הטקסט שכבר היו קיימים באותה התקופה ורק הוסיפה להם פן טכני חדש, לוקאסארטס הם אלה שיצרו את המערכת ש- Sierra ניסו להעתיק באיחור גדול מדי, מספר שנים מאוחר יותר.

הישג די יפה, כשחושבים על זה.

תגיות: , , ,

בת הים הקטנה Reloaded

עידן זיירמן|חדשות אין תגובות »

Undertwo Logoלפני שנגיע לת'כלס: שרדתי את יום העצמאות. תודה שהתעניינתם. מצד שני, בסוף השבוע הנוכחי הפעילות שלי בבלוג תוקפא פעם נוספת. הפעם בגלל חופשה קצרצרה בעין-הוד. קורה.

אז… Undertow. המשחק זכה רק בערב יום העצמאות ל- Press Release נורמלי, אבל ל- IGN היתה הזדמנות בלעדית להציץ על הדבר הזה לפני כמה ימים. היום, בכל אופן, כבר הגיעו ידיעות על המשחק הזה לרוב אתרי החדשות שהביעו בו עניין, ואפשר כבר להוריד טריילר למשחק באתר הרשמי שלו. אבל במה מדובר?

ובכן, המפתחים של המשחק, Chair Entertainment Group, מתארים אותו בתור "Geometry Wars פוגש את Battlefield" – אבל זה נראה לי כמו תיאור שיותר מתאים להודעות קצרצרות לעיתונות. צורת השליטה היא בהחלט Geometry Wars-ית: עם סטיק אחד ששולט בתנועת הדמות, וסטיק אחד ששולט בכיוון הירי… אבל את המשחקיות שלו, שנעשית בסגנון Deathmatch דו-מימדי, אנחנו כבר מכירים ממשחק PC ידוע אחר – Soldat. החלק המשעשע הוא שהמשחק הדו-ממדי הזה, שישקול בסך הכל 50 מגה ויהיה זמין בתור הורדה דרך ה- X-Box Live Arcade, הוא אחד מאותם המשחקים ברי המזל שישתמשו במנוע הגרפי המפותח של Unreal 3. מרשים.

בינתיים, בכל אופן, זה נראה מעניין. אני ממליץ בחום לראות את הטיזר ולקרוא את מה שיש ל- IGN להגיד עליו. ואז, אם אתם בעלי X360 – לחכות.


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS