אז זיירמן שיחק בגרסת האלפה של Prison Architect וב- Gunpoint, עופר התנסה בדבר הביזארי שנקרא Experiment 12, ובין כל השמות הגדולים והמפוצצים האלה התגנב לו גם משחק קטן וזניח מחברה אלמונית. The Last of Us או משהו כזה. שמעתם עליו?
[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod072-1.8.2013.mp3|titles=Episode 72: Specifish]אל תבינו אותי לא נכון, אני האדם האחרון שיתלונן על כך שמציעים לו עוד חבילה של משחקי אינדי נפלאים בשיטת “שלם כמה שתרצה”, אבל הקצב של החבילות האלה הולך ועולה בצורה מטרידה. ה- Humble Bundle יוצאות עכשיו בקצב של פעם בחודש, ומתחילים לצוץ להן כל מיני מתחרים (כמו IndieRoyale, שפרסמנו בדף הפייסבוק שלנו) בקצב סביר. במצב הזה, אני קצת חושש שחבילות שמכילות משחקים טובים באמת, שאתם באמת חייבים לשחק בהן, קצת יידחקו לשוליים.
ולכן אני מרגיש צורך להצביע על ה- Humble Introversion Bundle ולהגיד לכם שהיא לא כזו. את כל אחד ואחד מהמשחקים האלה הייתי בשמחה קונה ב- 10-15$. למעשה, את כל המשחקים האלה קניתי ב- 10-15$, מה שקצת הופך אותה לקצת מיותרת מבחינתי. אבל אני בכל זאת הולך לקנות אותה, כי אני די מתעניין בדמואים הטכנולוגיים שנכללים בה (ספציפית, במנוע יצירת הערים של Subversion).
אם מעניין אתכם לשמוע מה שהיה לי להגיד על המשחקים האלה בעבר, לפני שהם נכללו בחבילת “שלם כמה שתרצה” – אתם יכולים לקרוא את הביקורת שלי על Darwinia ו- Multiwinia. על Defcon אף פעם לא כתבתי ביקורת – אבל הוא משחק נפלא (במיוחד בשני שחקנים או יותר), וב- Uplink לא שיחקתי אף פעם, אבל שמעתי עליו דברים מצוינים.
נתראה ב- Humble Bundle הבאה. מה שלא יקרה, בתקווה, בעוד שבוע וחצי.
הבלוג של Introversion, החבר'ה שעומדים מאחורי דברים נפלאים כמו Defcon ו- Darwinia, התעדכן פעם נוספת אתמול.
כמו בפעם הקודמת שדיברתי עליהם, גם הפעם הוא מכיל בעיקר פרטים טכניים לאלה שמתעניינים בנושא, לגבי אלגוריתמים אקראיים ליצירת ערים. מה שבאמת מדהים הוא שנראה ש- Introversion הצליחו לעשות את הנושא הזה כהלכה, וליצור אלגוריתם שמאפשר להם, מאוד בקלות, ליצור עיר שנראית מאוד טבעית.
לפי הפוסט, ב- Introversion מאוד אוהבים לנפנף לא דווקא בתוכן של המשחקים שלהם – אלא דווקא בהעדרו. את התוכן של המשחק הבא שלהם, כפי שמסתמן, הם הולכים ליצור באופן אקראי כמעט מאפס, בעזרת האלגוריתמים שהם מפתחים עכשיו.
גם בפעם הקודמת, אמרתי שלא מדובר ברעיון חדש. אכן, Procedural Generation זה רעיון עתיק. Introversion השתמשו בו בעבר, כשהם יצרו את Darwinia, אבל גם חברות אחרות מאוד אוהבות להשתמש בקונספט הזה. ולצד משחקי ענק כמו Spore שצפויים להשתמש ב- Procedural Generation, ניתן למצוא גם דוגמאות קטנות ומרשימות למדי – בדמותם של משחקים כגון kkrieger – משחק פעולה שנדחס לתוך קובץ בגודל של 96KB. חומר מעניין, לכל מי שאוהב להציץ לקרביים של משחקי מחשב, לפעמים.
ביחס לסופ"ש שהציף אותי לחלוטין בעדכונים (עד לפני שעות בודדות לא היה לי צ'אנס לשבת על מחשב מאז יום חמישי בבוקר), מדהים כמה מעט עדכונים מעניינים באמת היו. אפילו מעריצי בליזארד לא סיפקו את הסחורה, וסירבו לצאת בקריאות "זהו, הפעם הם בטוח מודיעים על Starcraft 2" בתגובה להודעות על Blizzcon 2007.
ובכל זאת, אחרי קצת עבודת חפירה מאומצת, הצלחתי לגלות כמה פנינים מעניינות. העיקרית שבהן היא הפוסט הזה בבלוג של חברת Introversion (שפיתחה את Defcon, Darwinia ו- Uplink). במשך החודשים האחרונים, כריס מחברת Introversion דאג לפזר כמה רמזים על המשחק הבא של החברה (Subversion), ולמרות שאין אף פרט מהותי שידוע על המשחק, אנחנו כן יודעים שלצורך פיתוח המשחק, כריס נאלץ להמציא אלגוריתם שיאפשר לו ליצור בנייני משרדים בצורה אקראית.
אלגוריתמים אקראיים ליצירת עולמות משחק הם לא דבר נדיר מדי. הדוגמה הצפויה ביותר היא, אולי, הצורה שבה Civilization מייצר עולם אקראי בכל משחק. החוכמה היא לשמור על איזון – אקראיות-יתר מובילה למבנה לא הגיוני בעליל. במקרה של Civilization, למשל, כל עולם (גם המבולגן ביותר) צריך להציג מבנה אמין של יבשות ואוקינוסים, ושטחים גאוגרפיים אחידים באופיים ולא ערבוביה של מדבריות, רכסי הרים, ג'ונגלים ומישורי עשב בתוך שטח של 10 קמ"ר.
במקרה של בניין… ובכן, המצב מסובך יותר. הגיימרים הותיקים יזכרו את סדרת משחקי X-Com, שיצרה לא-מעט בניינים באופן אקראי לחלוטין. אבל Introversion מנסים לעשות משהו מסובך יותר. מספיק להסתכל בתמונות מתוך עורך המפות שלהם בשביל להבין עם איזו רמת פירוט הם מנסים להתעסק.
מתכנתים שאוהבים בעיות אלגוריתמיות מאוד יאהבו את הפוסט הזה, אבל כל אחד, אני חושב, יהנה לשמוע על חוויותיהם של מפתחי Introversion בדרך לפיתוח… אה… אלגוריתם הייצור האקראי של בנייני משרדים הטוב בעולם!
Defcon, שקצת דיברתי עליו בתחילת השבוע, יגיע למדפי החנויות בארה"ב. עד היום, אפשר היה לקנות את המשחק רק דרך שירות ההורדות Steam, או דרך אתר האינטרנט של המפתחים.
כש- Defcon רק שוחרר למרחבי האינטרנט, הסתובבו כמה דיונים ברחבי האינטרנט על כך שעם כל הכבוד ל- GTA ושלל השערוריות שלו, זה כנראה המשחק האלים ביותר שההפצה שלו עוברת בצורה השקטה ביותר. מעניין אם הארגונים השמרניים יתעוררו בשלב כזה או אחר לנוכח תמונה מהמשחק שמציגה את ההודעה "לונדון: 5.6 מיליון הרוגים" ו- "פריז: 4.2 מיליון הרוגים", או שהם יתנו לזה לעבור בשקט.
המשחק, אגב, יעלה 30 דולר. אני עדיין חושב שקנייה מ- Steam היא משתלמת יותר.
PC Gamer פרסמו בבלוג שלהם את המאמר המשובח הזה: תיאור של יום שלם של קרבות במשחק האסטרטגיה המשובח, Defcon, ב- Office Mode.
Defcon ב- Office Mode אמור לדמות מלחמה גרעינית בזמן-אמת. אתם עובדים לכם להנאתכם, כשלפתע הצלמית של Defcon מתחילה להבהב על המסך. מסתבר שרוסיה שיגרה לעברכם מטח של טילים גרעינים. במהרה אתם חוזרים למשחק, נותנים לצי הצוללות שלכם את הפקודה להגיח אל מעל לפני המים ולשגר נשק גרעיני לעבר מוסקבה כפעולת תגמול, ואז מצמצמים את המשחק, ומנסים להתרכז למשך שעה בעבודה עד שהטילים הללו יגיעו ליעדם.
או לפחות, זו התיאוריה.
כפי שהחבר'ה מ- PC Gamer מדווחים, זה לא באמת עובד ככה. מה שקרה בפועל הוא שהם שקעו ליום עמוס של קרבות, והעבודה התפוגגה לה ברקע – נופלת קורבן לעניינים חשובים הרבה יותר. כמו שלטון עולמי.
את Defcon אפשר להוריד במחיר מצחיק מ- Steam, ואם עוד לא עשיתם את זה… נו, ההפסד כולו שלכם.
(אם אתם רוצים, הביקורת של Gamer על המשחק נמצאת כאן).