Just Cause 3 הוא משחק טוב. זה נכון ש-Avalanche Studios נגסו קצת יותר ממה שיכלו לבלוע, והוציאו משחק עם עלילה באופי ובעובי של קרטון, זמני טעינה ארוכים וסביבות הומוגניות מדי (בטח ביחס למה שהיה למשחק הקודם בסדרה להציע), ולכן מצטרף אליו זכרון של טעם לוואי לא נעים. אבל גם אם לוקחים את כל זה בחשבון, המאזניים עדיין ייטו לטובתו. בעיקר בזכות כל מה שנוגע לתחושת חופש בעולם פתוח ואורגיית הרס, איתם Avalanche פגעו בול במטרה.
לפני כמה שבועות יצאה חבילת ההרחבה האחרונה מבין השלוש שמרכיבות את ה-Air, Land and Sea expansion pass, אז כשהיתה לי את ההזדמנות לחזור למדיצ'י, יריתי עליה מיד grappling hook והכנסתי ל-PS4 שלי. טוב, מה שבאמת עשיתי זה לעשות העתק+הדבק לקוד שקיבלתי במייל, אבל מטאפורית אני לגמרי עשיתי את זה עם Grappling hook.
יש לי זיכרון מעומעם מזה שבשנת 2014 כל מיני אנשים התלוננו על כך שהיה מדובר בשנה לא-טובה למשחקים, אבל אני דווקא הייתי מרוצה ממנה. בניגוד מוחלט לכך, רוב המשחקים הגדולים של 2015 עברו לי ליד הראש בלי לגרום לי להסתובב. אז כשכל העולם התלהב מ- Fallout 4 או The Witcher 3 אני רק הצלחתי לחשוב לעצמי "אה, זה נחמד. תגידו לי כש- XCOM 2 יוצא".
ובכל זאת, 2015 היתה מוצלחת. לא, אתם יודעים, שנה-שיוצא-בה-XCOM-חדש-מוצלחת, אבל מוצלחת. הנה כמה סיבות.
NEO Scavenger
עם ההיסטוריה המאוד-גמישה של הבלוג הזה בנוגע לתאריכי יציאה, אני לא ממש מרגיש שאני צריך להתנצל על כך שאני כותב על משחק שיצא בשנת 2014 בסיכום שנת 2015. אבל בכל זאת – מדובר במשחק שיצא בשבועות האחרונים של שנת 2014, ודורש שעות בשביל שתוכלו להעריך אותו כראוי.
יש לנו סרטון "בואו נשחק" שבו אנחנו מדגימים את זה, וגם הקדשתי לו בערך רבע שעה בפודקאסט שלנו בתחילת השנה, אבל אחרי הכל, סיכומי השנה האלה נועדו בשביל שנדגיש עוד קצת את הדברים שליהגנו עליהם ללא הפסקה במשך השנה, אז אני אחזור על מה שאמרתי אז: מילא שהסימולציה שלו יחודית ומעניינת ונותנת לכם הרבה חופש – מה שמרשים אותי באמת זה עיצוב העולם והעלילה המוצלחת והמאוד-לא-קלישאתית (במיוחד ביחס לנתוני הפתיחה של "איש מתעורר חסר זיכרון בעולם פוסט-אפוקליפטי") ששזור בסימולציה הזאת. נכון, הוא קשה כל כך שאנשים רבים בכלל לא יגלו את העלילה הזאת לפני שהם ימותו, אבל בגלל הסימולציה שלו – לא ממש השתעממתי גם מהנסיון העשרים שלי להתקדם בו, וכשכן הצלחתי להתקדם בו בסופו של דבר, הוא יותר מתגמל אותי על כך מבחינה עלילתית.
אז אם עדיין לא שיחקתם ב- NEO Scavenger, תשמחו לשמוע שבימים הקרובים הוא עולה רק 7.5$ ב- Steam, ואני ממליץ לכם עליו בחום. באמת. למרות שהוא מכוער. המשך »
השבוע אירחנו את ניקול ויינשטוק – שחלקכם מכירים מהסרטון של Keep Talking and Nobody Explodes או אולי מקבוצת working gamers בפייסבוק – כדי שתספר לנו על Starcraft, וגם כדי שיהיה לעופר עם מי לדבר על Fallout 4 ולא תצטרכו לשמוע עוד מונולוג ארוך. ובנוסף: פיצוצים, עוד פיצוצים, וכמה חדשות מפתיעות! (שאתם יכולים לקרוא פה ב-show notes, כי אנחנו לא clickbait)
עוד שבועיים: הנגאאוט סיכום שנת 2015! פרטים בקרוב.
דניס חשב שהעלילה לא קוהרנטית. זיירמן קצת התעצבן על הבעיות הטכניות. ארז לא התחבר כל כך. אבל אף אחד מהם לא התלונן כשהם קשרו מגדל שמירה לרכב שטח ואז משכו חזק. ואז ירו רקטה על תחנת דלק. Just Cause 3! המשחק שהרבה יותר גדול מהסכום של כל חלקיו. וחלקיו הם ״פיצוצים״.