גיימפוד, פרק 99: Fuck This Shit: The Game

עופר שוורץ|גיימפוד 4 תגובות »

שמתם לב שזה הפרק ה-99 שלנו? ובכן, אשפי המתמטיקה שלנו חישבו ומצאו שזה אומר שהפרק הבא הוא פרק 100. לפיכך אנחנו מתכננים מגה-הנגאאוט (או כפי שאלון כינה אותו: מנגאאוט) עם מלא משתתפים ועוד כל מיני הפתעות. זה כנראה יקרה עוד שבועיים, בראשון בערב. הישארו מעודכנים דרך עמוד הפייסבוק או חשבון הטוויטר שלנו! חוץ מזה, לא הזכרנו את זה בפרק הקודם, אבל הגיימפוד כבר בן 4 שנים! כן כן.

[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod099-31.8.2014.mp3|titles=Episode 99: Fuck This Shit: The Game]

להורדה (1:00:26, 82.9 מגה) המשך »

גיימפוד, פרק 98: אף אחד לא אוהב את דני

עידן זיירמן|גיימפוד 6 תגובות »

כלומר, זה לא שאנחנו לא אוהבים את דני. אנחנו פשוט אוהבים אותו הרבה פחות מהאורחים שלנו בפרק הזה, אביב אור ואביתר אמיתי!

[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod098-17.8.2014.mp3|titles=Episode 98: Nobody likes Danny]

להורדה (1:06:05, 60.5 מגה) המשך »

הילד בן עשרים

עידן זיירמן|חפירות 4 תגובות »

מנוע ה- SCUMM, המנוע שהניע כמעט כל משחק הרפתקה של לוקאסארטס מאז שרון גילברט הניח את הידיים שלו על מחשב קומודור 64, חוגג עשרים שנה ליצירתו. לרגל המאורע, IGN העלו ראיון עם רון גילברט, אבי המנוע, שבו הם מתחקרים אותו על ההיסטוריה של מר גילברט בתעשיית המשחקים, הצורה שבה SCUMM הגיע לעולם, והדעות שלו על המצב הנוכחי של עולם משחקי ההרפתקה. קריאה מומלצת לכל אלה שנאנחים בנוסטלגיה כשהם שומעים את המילים "Maniac Mansion".

במהלך הראיון, מספר רון גילברט כי הוא מאוד נהנה לשחק ב- King's Quest, בתקופה בה Sierra סחפה את העולם עם משחק ההרפתקה הראשון שהכיל אנימציה על המסך, אבל כל הזמן חשב לעצמו שאין טעם בגרפיקה על המסך אם אין לו שום אינטרקציה איתה. מר גילברט חשב על שיטה אינטואיטיבית הרבה יותר: במקום כתיבת פקודות במנוע טקסט (ה- "Parser" ) – לחיצה על אובייקטים שנמצאים על המסך וביצוע מניפולציות עליהם. או במילים שלו –

I thought, "You know, if I'm going to be playing and interacting with this game graphically, I should be interacting with the graphics. I should be clicking on the things I want to manipulate." So it came from that. I wanted to get rid of this parser.

המשפט הזה פחות או יותר מסכם את הסיבה שבגללה אני חושב ש- Sierra היא חברה מוערכת יתר-על-המידה בעולם הקווסטים, בעוד שאנשי לוקאסארטס היו לא פחות מחלוצי הז'אנר האמיתיים. Sierra הביאה לעולם טכנולוגיה, ולא יותר. היכולת לשלוט בדמות במהלך המשחק ב- King's Quest, היתה לא יותר מממתק גרפי. גילברט וחבריו הם אלה ששינו באמת את הדרך שבה אנחנו מתקשרים את המשחק. בעוד ש- Sierra רק לקחה את משחקי הטקסט שכבר היו קיימים באותה התקופה ורק הוסיפה להם פן טכני חדש, לוקאסארטס הם אלה שיצרו את המערכת ש- Sierra ניסו להעתיק באיחור גדול מדי, מספר שנים מאוחר יותר.

הישג די יפה, כשחושבים על זה.

תגיות: , , ,


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS