תמיד יש משהו מוזר בלדבר על משחקים של Bethesda. כבר מעל 20 שנה הם מפתחים משחקים מרשימים, מעניינים, כיפיים בטירוף, מלאים lore – ועם המון בעיות מאוד בולטות. אה באמת, הדיאלוגים ב-Fallout 4 מטופשים? וואו, אני כל כך מופתע. והמשחק מלא באגים? והממשק מזעזע? אין מצב.
בסופו של דבר הרבה מהתסכול נובע מביקורת אחת מרכזית – זה די אותו משחק שוב ושוב, לא? אפשר להעביר חוט מאוד עבה מ-Fallout 4 אחורה בזמן דרך כל המשחקים שהגיעו לפניו: Fallout 4 הוא פשוט Fallout 3 במנוע של Skyrim; ו-Skyrim היה תכלס Oblivion עם דרקונים ומנוע גרפי חדש, ו-Fallout 3 היה Oblivion עם סקין של Fallout; והרי Oblivion עצמו הוא לא יותר מגירסה dumbed down של Morrowind עם מנוע גרפי חדש (יחסית) והרבה voice acting גרוע. וכן, כמובן שזה תיאור נאיבי ומופשט של המציאות, אבל קשה לטעון שאיפשהו בדרך הייתה קפיצה משמעותית כלשהי. וזו אחת הביקורות הגדולות שראיתי כלפי Fallout 4: הוא לא באמת מחדש כלום. גירסה משופרת של Fallout 3 ולא יותר. למה זה בכלל מצדיק כמה שנות פיתוח ו-60 דולר?
ובכן, התשובה פשוטה: המשחקים האלה מאוד כיפיים. כל אחד מהם סיפק לכמה מיליוני אנשים מאות שעות של הנאה. וגם עם כל ההקצנות, קשה להתעלם מהעובדה שבסופו של דבר, הם הולכים ומשתפרים. המשך »
אופס, עשינו זאת שוב. היו לנו מלא חדשות לדבר עליהן בפרק האחרון של “גיימפוד” ואז חפרנו מלא זמן על משחקים (להגנתנו, אלה היו משחקים אקטואליים כמו Pillars of Eternity ומהדורת ה- PC של GTA V) ופתאום לא היה לנו זמן לדבר על חדשות מעניינות שקרו. מה זה אומר עבורכם? נכון! פוסט מבזקים! תודו שהתגעגעתם.
בשנים האחרונות נדמה שמשחקי ה-AAA הגדולים מתחלקים לשני סוגים: כאלה שיש בהם סוג מסוים של sandbox, ו-FPS-ים עם אלמנט מולטיפלייר מרכזי. בין GTA, Assassin’s Creed, Burnout Paradise, Arkham City, Skyrim, DayZ, Far Cry וכמובן Minecraft, נראה שאין כמעט אף ז’אנר שחסין לתופעה הזו. ולמה שיהיה? זה כיף, זה הרבה מאוד תוכן שלא דורש כתיבה או cutscenes או מכניקה נוספת, וזה פותח אופציה להרבה השתטויות מבדרות, סרטונים ביוטיוב ו-memes, או בלשון מפיצות: פרסום חינם! אבל משחק sandbox של BioWare? מה הלאה, Mirror’s Edge עם עולם פתוח? אה, כן.
אני מנחש ש-BioWare החליטו ללכת בכיוון הזה משתי סיבות: אחת היא התלונות הרבות על ההיקף הקטן-עד-כדי-גיחוך של Dragon Age 2 ועל זה שהוא ממחזר סביבות כאילו יש מחסור עולמי במעצבי שלבים, והשנייה היא ההצלחה של Skyrim (שיצא באותה שנה). אבל כמו שקורה הרבה יותר מדי בתעשיית המשחקים, הם לא עצרו לרגע לחשוב למה העולם הפתוח של Skyrim הצליח כל כך, ופשוט הניחו שאם הם יזרקו פנימה כמה איזורים ממש גדולים, יקרה איזה קסם ופתאום המשחק יהיה הרבה יותר טוב.
אז בואו נעשה את העבודה ש-BioWare היו צריכים לעשות לפני כמה שנים, ונעצור לרגע לחשוב. המשך »
בפרק הזה מצאנו את עצמנו במצב מעניין: רוב הדברים שהיו לנו לדבר עליהם הם משחקים שעופר וארז שיחקו, כשארז שיחק רק במשחקי AAA מאוד מוכרים ועם הרבה הייפ, ועופר שיחק בעיקר במשחקי אינדי שאף אחד לא שמע עליהם. אז במקום הפורמט הרגיל, החלטנו לעשות את זה בתורות – משחק אחד של ארז, ואז אחד של עופר, וחוזר חלילה. אה, כן, ואיפשהו באמצע נתנו גם לדורון לדבר קצת.
[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod102-12.10.2014.mp3|titles=Episode 102: The Emmy for unimportant shows]להורדה (1:07:52, 93.2 מגה)
וואו, היה לנו המון מה להגיד על המשחקים ששיחקנו בהם השבוע.
כלומר, לעופר היה המון מה להגיד על המשחקים שהוא שיחק בהם השבוע. אבל גם דקל וזיירמן תרמו לשיחה.
עוד בפרק – EA נותנים ל-King פייט רציני במערכה על חברת המשחקים הנבזית ביותר, מלא אנשים איבדו בקרב וירטואלי מלא ספינות וירטואליות וגם מלא כסף אמיתי, ואנשים טובים משחקים במשחקי וידאו למען ילדים חולי סרטן.
[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod086-14.2.2014.mp3|titles=Episode 86: Not 'Spaceship']