גיימפוד, פרק 303: יש או N

עידן זיירמן|גיימפוד אין תגובות »

בזמן שזיירמן החליט להתעורר ולשחק משחק לא-נייד בצורה רצינית לשם שינוי, כל שאר הפודקאסט שקע לתוך MARVEL SNAP (לא נתקע לנו ה- caps lock, ככה השם של המשחק כתוב).

להורדה (56:23, 77.4 מגה)

המשך »

גיימפוד, פרק 220: חדר גדול נקודה שתיים

עידן זיירמן|גיימפוד תגובה אחת »

מה זה?! רק שלושה אנשים?! איך אפשר להקליט ככה פרק?! איזה מזל שנשארו לנו עוד מלאאאא משחקים לדבר עליהם.

להורדה (1:03:40, 87.5 מגה)

המשך »

גיימפוד, פרק 168: גיימפוד קובננט

עידן זיירמן|גיימפוד אין תגובות »

מה המשחק שגרם לדקל לחוות בחילה מ- PSVR? מי האויב הכי גדול של ארז ב- Star Trek Bridge Crew? מה עופר חשב על Prey ומה זיירמן חשב על The Sexy Brutale? פרק 168 מתיימר לענות על כל השאלות שהוא מציב. בניגוד ל- Alien: Covenant. והוא גם יתפוס לכם פחות זמן מהחיים ולא עולה כסף.

(ובגלל שאנחנו לא מאמינים בקליקבייטים, התשובות הם: Farpoint, הספה של ארז, מוצלח אבל עם הסתייגויות, מוצלח אבל עם הסתייגות)

להורדה (01:02:11, 56.9 מגה) המשך »

עוד מיליון וחצי דברים מ-E3

עופר שוורץ|חדשות 2 תגובות »

רגע לפני שמתחילים: יש פה אנשים שמדלגים לחלוטין על הפוסטים של הגיימפוד כי הם לא מאזינים לפודקאסט? אם כן, אחרי 69 פרקים אולי הגיע הזמן להגיד את זה: אני ממליץ לכם להפסיק עם המנהג המגונה הזה. אנחנו משתדלים שהטקסטים שמלווים את הגיימפוד יהיו משעשעים ומעניינים גם אם לא מקשיבים לאודיו עצמו, והם תמיד מכילים כל מיני לינקים רלוונטיים. בתור התחלה, כדאי לכם לעבור על הפרק של E3, כי הוא מכיל המון המון חדשות והכרזות שדיברנו עליהן. סבבה? סבבה.

אז איזה ארוך היה הפוסט של הפרק על E3, הא? היו כל כך הרבה הכרזות, טריילרים, עדכונים, דמואים וסרטונים מצחיקים של מנכ”ל סוני. אולי אפילו חשבתם שזה קצת ארוך מדי? יכול להיות. אבל הפוסט האולי-ארוך-מדי ההוא לא כיסה אפילו חצי מהדברים שהיו ב-E3 השנה. למעשה, יש כל כך הרבה דברים שלא דיברנו עליהם – כי שכחנו, לא הספקנו, סתם לא בא לנו, או שהם פשוט קרו אחרי ההקלטה – שאני לא יכול לעשות פוסט של “מבזקים” כמו שבדרך כלל קורה כשיש לנו יותר מדי חדשות, כי אם אני אכתוב עכשיו פסקה אחת על כל דבר, עד שאני אסיים כבר תוכלו לקרוא את הפוסט הזה על PS4 או Xbox One.

אז הפעם ננסה פורמט אפילו יותר תמציתי – פשוט אוסף של לינקים (ממוין אלפבתית בתוך כל section), ולכל היותר משפט אחד על כל משחק/הכרזה. Brace yourselves.

המשך »

גיימפוד, פרק 42: טמבל רץ

עידן זיירמן|גיימפוד 5 תגובות »

[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod042-3.5.2012.mp3|titles=Gamepod Episode 42]

להורדה  המשך »

גיימפוד, פרק 24: חסר ערך, אבל נחמד

עידן זיירמן|גיימפוד 6 תגובות »

[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod024-28.7.2011.mp3|titles=Episode 24: Worthless, but nice]

להורדה

זהו! חזרנו! טיפה באיחור, אבל חזרנו! בלי קרוסאוברים, וכל מיני שטויות דומות.

3:10 – אחרי כל מיני ברכות ואיחולים ("מה נשמע? הרבה זמן לא הקלטנו ביחד. בואו נצחק על דני"), זיירמן מתחיל לדבר על Robot Unicorn Attack על האנדרואיד שלו (אפשר למצוא אותו גם לאייפון, וגם בפייסבוק). אם אתם רוצים לקרוא את ההשתפכויות של קיירון גילן מיורוגיימר על המשחק, אפשר למצוא אותן כאן.

8:00 – בנוסף לזה, זיירמן שיחק ב- Uncharted. כן, אנחנו מדברים על פלייסטיישן 3 בפודקאסט. קצת.

10:10 – דקל שיחק בכל מיני משחקים חדשים בעקבות המבצעים שהיו ב- Steam לא מזמן. למשל, ב- Ben There, Dan That! ו- Time Gentlemen, Please!.

14:00 – הוא גם שיחק ב- Defense Grid, אבל אין לו הרבה דברים להגיד עליו.

16:20 – זה גורם לזיירמן לדבר קצת על Fieldrunners HD. שהוא לא משהו. אגב – מי מהמאזינים יכול להזכר על איזה משחק זיירמן מדבר כשהוא מדבר על "משחק Tower Defense שאתה משחק בו את התוקפים"?

18:40 – עופר שיחק ב- Sanctum, ולא התלהב.

20:00 – זה עוד לא נגמר! דקל גם שיחק ב- Cut the Rope על האנדרואיד.

24:20 – עופר המשיך לשחק ב- The Witcher (שימו לב – הראשון, לא השני). מה שמוביל לשיחה על כל מיני קרבות בוס במשחקים, שאנחנו די בטוחים שכבר היתה לנו פעם.

33:30 – עופר שיחק גם ב- RUSH, משחק… אה… מעניין.

37:30 – רגע, חוזרים לדבר שוב על The Witcher.

39:50 – חדשות! למשל, האם שמעתם, שמפתחות של משחקים מ- Steam עובדים גם ב- Origin, החנות האונליינית של EA?

44:00 – הנה משהו שקשור רק קצת למשחקים, אבל מספיק מגניב כדי שנדבר עליו בכל זאת: חוקרים מ- MIT יצרו אינטליגנציה ממוחשבת שמשפרת את כישורי המשחק שלה ב- Civilization לאחר שהיא קוראת את חוברת ההוראות. בדרך, אנחנו מזכירים את "ספק סביר". כי יש לנו קטע עם פודקאסטים שמזכירים בהם את השם של דקל. וכי הוא שמע שם את האייטם הזה קודם.

47:20 – איסייה מוסטפה, הבחור מהפרסומת של Old Spice, מצטרף לצוות המדובבים של Gears of War 3.

49:40 – גרסה מיוחדת של Xbox לכבוד Star Wars Kinect! תקנו לנו!

53:00 – ומשהו לסיום: בובי קוטיק מאשים את DJ Hero במוות של Guitar Hero. ניתן לכם לבד לחשוב מה לא בסדר בזה (לפחות עד שנגלה לכם את התשובה).

54:20 – אנחנו מסיימים! בואו לבקר אצלנו בדף באייקאסט! ובדף בפייסבוק! ובחשבון הטוויטר שלנו! יהיה כיף.

נרדמים בשמירה

עופר שוורץ|Rant 34 תגובות »

אז שיחקתי בפורטל 2. נכון, זיירמן כבר כתב ביקורת, ודיברנו עליו איזה 40 דקות בפודקאסט, אבל הפוסט הזה לא מוקדש למשחק עצמו אלא לדבר אחד ספציפי שהציק לי: השמירות. הן מתנהגות מאוד מוזר. יש כפתור quicksave, אבל הוא לא באמת עושה quicksave אלא שמירה רגילה (מה שמעלה את התהייה למה קיימת האופציה הנפרדת לשמירה שאינה quick), וכל שמירה תופסת slot נפרד, וזה סתם גורם להמון שמירות מיותרות לחלוטין. זה מוזר, אבל נו, זה משחק פאזלים, השמירות הן לא דבר נורא קריטי שם, וגם אפשר להתחיל מתחילת פרק מסוים מתי שרוצים. עדיין, זה גרם לי לתהות.

אתמול התחלתי את The Witcher. שמעתי עליו הרבה דברים טובים והרבה דברים רעים, אבל גם שמעתי שאת רוב הדברים הרעים תיקנו ב-Witcher 2 (שיוצא בשבוע הבא, בצירוף מקרים לחלוטין לא מכוון, נשבע), והחלטתי לנסות את המקור (ב-$5 בסטים, כמובן) כדי להחליט אם שווה לקנות את משחק ההמשך.

The Witcher הוא משחק תפקידים. יש לו הרבה מוזרויות, אבל גם הרבה רעיונות מעניינים, ובסופו של דבר הוא משחק תפקידים קלאסי לא רע. זה בפרט אומר שיש הרבה החלטות חשובות, הרבה דברים שיכולים להשתבש, והרבה תוצאות לדברים שעושים. יש לו גם את מנגנון השמירות הכי מעצבן שיצא לי להיתקל בו מאז ה-save points של פיינל פנטסי.

קודם כל, יש את השמירות הרגילות. אי אפשר לתת להן שם, או איזשהו תיוג מיוחד, אז אין באמת דרך לזהות שמירות קריטיות שתרצו אולי לחזור אליהן. זה כשלעצמו לא היה מאוד מפריע, אם ה-quicksave לא היה דופק את הכל.

Quick Save, צילום אילוסטרציהבתור התחלה, ה-quicksave אינו מהיר. הוא לוקח כמה שניות, ועובר למסך אחר תוך כדי, מה שגורם לו להרגיש אקסטרה-איטי וגם קוטע את הזרימה של המשחק. בנוסף, הוא גם יוצר שמירה חדשה כל פעם. עכשיו, אולי זה רק אני וה-OCD שלי, אבל אני רגיל לשמור כל הזמן. גם כשאני עובד וגם כשאני משחק. אני כותב משפט – שומר. הורג קבוצה של אויבים – שומר. ככה אם אני עושה טעות קטלנית, אני לא צריך להתחיל את כל הקווסט/איזור/מסמך מההתחלה, ומצד שני אם אני מגלה שפספסתי משהו קריטי בתחילת האיזור אני יכול בקלות למצוא את השמירה המתאימה, וזה עובד מצוין בכל משחק ששיחקתי עד היום.

The Witcher, לעומת זאת, הוא זונת שמירות. אם הוא היה בצבא, הוא היה ש"ג. אבל הוא הוציא גימלים, ואני נדפק במקומו. אז יוצא שיש לי עשרות שמירות בכל איזור, ואם במקרה אני צריך למצוא אחת ספציפית הדרך היחידה לעשות את זה היא חיפוש בינארי, כשכל בדיקה דורשת טעינה מלאה. בפעם האחת שזה קרה לי, לקח לי בערך 10 דקות למצוא את השמירה הנכונה. ואם זה לא מספיק, כל שמירה גם תופסת 10+ מגה, אז אחרי 4 שעות משחק כבר יש לי כמעט ג'יגה של שמירות, שבערך 95% מהן הן לא סתם לא נחוצות, אלא ממש מזיקות.

בשביל מה זה טוב? אף אחד לא צריך שיהיו לו 5 שמירות לדקה. שמירה בכל נקודה קריטית + שמירה מהירה אחת מהשניות האחרונות זה מודל מצוין, שעבד טוב מאוד בעשרות משחקים עד היום. quicksave היא לא טכנולוגיה חדשה ומהפכנית. זה לא קונספט מסובך. זה הכי פשוט בעולם: לוחצים F5 כדי לשמור, F9 כדי לטעון. זהו, סיימנו. (ואם אנחנו כבר בנושא, מה הקטע של משחקים בזמן האחרון עם להזיז את quicksave ל-F6? מה, אתם ברוגז עם F5? זה כמו שפתאום יחליטו שהחצים צריכים להיות esdf במקום wasd)

ואז בא The Witcher ומנחית את מכת הסיום: ה-autosave. השמירה האוטומטית עובדת כשעוברים בין איזורים שונים, אבל רק לפעמים. עוד לא הצלחתי לפענח לפי איזה אלגוריתם המשחק מחליט איפה לשמור ואיפה לא, אבל באחת משתי הפעמים שחזרתי אחורה ל-autosave, קלטתי להפתעתי שחזרתי יותר אחורה ממה שהתכוונתי…

אני יודע שאלה תלונות קטנוניות אפילו יחסית לסטנדרטים שלי, אבל לעזאזל, אנחנו לא מדברים פה על הפצה דיגיטלית או Achievements או אפילו DirectX. אנחנו מדברים על פאקינג שמירות. יש פה קוראים בבלוג שיותר צעירים מהקונספט של שמירות במשחקים. אפילו quicksave זה משהו שאני זוכר כבר ב-Might & Magic VI, לפני 13 שנה, ובטח היה קיים עוד לפני זה. אני רוצה לקרוא ל- CD Projekt חבורה של חובבנים מפגרים, אבל כאמור גם Valve חטאו בעניין הזה, וחוץ מזה CD Projekt אחראיים ל-GOG.com, אז מפגרים או חובבנים הם בטוח לא. אז מה השתבש פה? לא יודע. אולי מישהו לא הצליח למצוא את השמירה הנכונה.

תגיות: ,


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS