הציטוט הנעלם

עידן זיירמן|שטויות אין תגובות »

gameindustry.biz מספר: בראיון שניתן ל- Eurogamer, רובין ווקר מ- Valve אמר כי החברה לא מתכוונת לדרוש תשלום על תוכן שנוצר ע"י המשתמשים, לאחר שהמשחק מופץ. "אתה קונה את המוצר, אתה מקבל את התוכן", זו הפילוסופיה שהוא מתפאר בה.

אבל הדבר המוזר בכל הסיפור הזה? אין לנושא הזה ממש אזכור בראיון עם רובין ווקר שמופיע ב- Eurogamer. יש רק אזכור עקיף לנושא הזה בכתבת ה"בקרוב" השניה ש- Eurogamer העלו על המשחק.

אבל זה לא באמת חשוב. הסיבה שרציתי לכתוב על זה מלכתחילה, היא ש- gameindustry.biz מייחס לרובין ווקר גם את הציטוט הנפלא: "אנחנו מרוויחים יותר כסף כי יותר אנשים קונים את המוצר, לא כי אנחנו מנסים לחלוב עוד כסף מהלקוחות".

מעניין איך זה מתיישב עם החדשות האחרונות בנוגע ל- Half Life 2: Episode Two…

עריכה: עכשיו גם Eurogamer העלו את אותה הידיעה. נראה לי שאני אקרא את הראיון עוד פעם. אני בטוח מפספס כאן משהו.

פושטקים.

עידן זיירמן|חדשות תגובה אחת »

לאחר שהודיעו בעבר כי "אם אתם רוצים את Half Life 2: Episode Two, תצטרכו לשלם גם על Portal ו- Team Fortress 2", פצחו החבר'ה מ- Valve בהודעה נוספת, היום: "כן, תצטרכו לשלם גם על Half Life 2 ועל Half Life 2: Episode One… ולא, לא אכפת לנו אם כבר יש לכם אותם".

תשמעו, לחברה הזאת יש משחקים מדהימים, ואני שייך לקבוצה המצומצמת של אנשים שמאוד אוהבים את Steam… אבל בימים כאלה – נדמה שהשתן קצת עלה להם לראש.

על קונסולות ותוכן משתמשים

עידן זיירמן|שטויות אין תגובות »

דאג לומברדי מ- Valve פטפט עם GamesIndustry.biz על כך שהקונסולות יהיו חייבות להעזר יותר בתוכן מבוסס-גולשים, אם הן רוצות לפתח את נושא המשחקים ברשת.

זה לא ממש חוכמה להצהיר הצהרות רטוריות כאלה, אבל לא זו הנקודה. אפשר להבין את הבעיה שמפתחי המשחקים לקונסולות נתקלים בה מאוד מהר: הקונסולה היא לא כלי מתאים לפיתוח תוכן נוסף ע"י המשתמשים.

נכון, יש לקונסולות כלים שמאפשרים לפתח תוכן ע"י משתמשים, בכל מיני רמות. אבל הכלים האלה בדרך כלל משולבים בתוך המשחק, ופועלים תחת סט כללים אינטנסיבי למדי. לא משנה עד כמה הן פתוחות, הן אף פעם לא יציעו אפילו את הכוח הכי בסיסי אותו מציע עורך שלבים שמאפשר לכתוב כמה סקריפטים, שלא לדבר על האפשרות לתכנת מודולים שיעבדו ישירות עם מנוע המשחק. בסופו של דבר, כל כלי לעריכת שלבים שמכבד את עצמו דורש מקלדת, וכנראה גם כלי תכנות/עריכה גרפית רציניים.

וכאן מגיעה הבעיה. אני לא רואה שמץ של סיכוי שיצרני הקונסולות יעבירו, ביודעין, את המנוע של המשחק שלהם למחשב האישי. ההתאמה בפני עצמה תיקח מהם משאבים גדולים למדי. אז לעשות את כל זה רק בשביל לאבד את האקסקלוסיביות? לאפשר לאנשים לעשות במשחק שלהם ככל העולה על רוחם, ואז להעלות את זה בעצמם לקונסולות? מי יפקח על זה? זה יפגע ביציבות של הקונסולה! אחרי הכל, כל יצרן קונסולה, כמעט, חוטף חום מהכלים הביתיים שמאפשרים למשתמשים להריץ Linux על הקונסולה שלו. אז לפתוח פתח מוצהר לאפשרות הזאת, לכל מי שחפץ בכך? Not bloody likely.

תגיות: ,

בשעה טובה…

עידן זיירמן|חדשות אין תגובות »

דאג לומברדי מ- Valve אומר: Half Life 2: Episode 2, ביחד עם כל החבילה הנלווית (Portal, Team Fortress 2) – באוקטובר. כנראה.

"כנראה"? לעזאזל, המשחק הזה היה אמור לצאת חצי שנה אחרי Half Life 2: Episode 1. האם קללת Team Fortress (שפותח בערך למשך מיליון שנה) עדיין חיה ונושמת, ומדביקה גם את המשחק החדש?

Valve בועטת

עידן זיירמן|חדשות אין תגובות »

אני חולה. מה שאומר, מצד אחד, שאני תקוע בערב יום שישי בבית… אבל מצד שני, מאפשר לי להתעדכן בכמה חדשות שלא היה לי זמן לקרוא עד עכשיו. כמו זה: Valve הולכת להרחיב את שירות ה- Steam שלה.

השירות, שעד כה התמקד בעיקר בהורדת משחקים בתשלום, יאפשר לגיימרים לארגן משחקים בקבוצות יותר בקלות, לראות אילו מהחברים שלהם מחוברים, מה הסטטיסטיקות שלהם במשחקים שהם משחקים, ושאר ירקות. אם זה מזכיר לכם את שירות ה- Live של מיקרוסופט – נו, זה די הגיוני. אבל ל- Valve יש יתרון גדול על פני מיקרוסופט בתחום הזה: הם מציעים את השירות שלהם בחינם לחלוטין, והשם Valve לא מעורר אנטגוניזם אוטומטי כמו השם של מיקרוסופט. נכון, למיקרוסופט יש את יתרון ה"אנחנו יכולים לתקוע את שירות ה- Live בכל עותק של Windows", אבל בקרב הגיימרים הכבדים יותר שאליהם השירותים האלה פונים – לא בטוח שזה יתרון רציני.

נחיה ונראה.

תגיות: , ,


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS