נכון שהתגעגעתם לחפירות של זיירמן ודני על XCOM 2? ידענו שכן. אז הבאנו לכם פרק שלם של חפירות של זיירמן ודני על XCOM 2! ואפילו צירפנו אליהם כמה אנשים שיחפרו ביחד איתם!
כמובן, בערך 4 שניות אחרי שהקלטנו את הפודקאסט הזה, Firaxis הוציאו את העדכון הגדול הראשון ל- XCOM 2, ככה שלפחות חלק מהתלונות שלנו על המשחק כבר לא רלוונטיות כל כך. אבל בהתחשב בזה שלמרות התלונות האלה אנחנו מתייחסים אליו בתור משחק השנה לעשור הקרוב, זה לא כל כך משנה.
כמו כן, נזכיר לכם שבדף הפייסבוק שלנו, ביומיים הקרובים, יש לכם הזדמנות לזכות בעותק של XCOM 2. שלא תגידו שלא אמרנו לכם! (כי אנחנו לא אומרים את זה בהקלטה. העותק הגיע אחרי)
רצה הגורל, ומעולם לא היתה בגיימפאד ביקורת XCOM: Enemy Unknown. הקלטנו עליו פרק מיוחד של ״גיימפוד״, שיבחנו אותו בתור אחד ממשחקי השנה של 2012, הזכרנו אותו שוב ושוב בבלוג ובפודקאסט לאורך השנים, אבל ביקורת? מעולם לא. אז, באיחור קליל, קבלו את הביקורת ל- XCOM.
זה סיפור ישן וידוע. הקלישאה הכי גדולה בספר הקלישאות הגדולות של המדע הבדיוני. חייזרים פולשים לכדור הארץ. יש להם כלי נשק מתקדמים וחלליות מפחידות וכל מה שיש לנו זה קצת נשק קונבנציונלי וכמה אנשים עם הרבה מוטיבציה. אבל יש שתי סיבות עיקריות שבגללן UFO: Enemy Unknown (או XCOM: UFO Defense, תלוי איפה גרתם ב- 1994) כל כך התעלה מעל הקלישאה הזאת. הראשונה היא שהוא ניגש לסיפור הזה בגישה של סימולטור – מנסה לתת אווירה ריאליסטית ומפורטת ככל האפשר לסיפור ההגנה הנואש על המין האנושי. השנייה היא האכזריות שלו – הוא לא נתן לכם לשכוח לרגע שאתם נלחמים בקרב אבוד נגד אויב חזק בהרבה, והיה נותן לכם לבנות לאורך שעות משחק רבות את החיילים האהובים עליכם ביותר לפני שהוא היה הורג אותם בתור אחד בלי שתהיה לכם הזדמנות להגן עליהם. המשך »
הנה זה מתחיל. זיירמן עשה לדני, ניקול ואחותו שקד סיבוב קצר בנפלאותיו של XCOM 2. אין פה בכלל ספוילרים, ואפילו ״ספוילרים למכניקה״ יש פה רק לכמה מכניקות וסוגים של חייזרים שנתקלים בהם בחודשיים הראשונים של המשחק. יש מספיק דברים מגניבים להראות ב- XCOM 2 בכל מקרה.
מצד שני, קצב הפריימים הוא לא מוצלח כל כך. מצטערים על זה.
הפרק השבוע כולל הופעת אורח מיוחדת של יותם ברנז מ"הקונסוליירים"!
להורדה (54:47, 50.1 מגה)
עדכון: עקב טעות, הקישור להורדה שהופיע פה היה לפרק 124. אנחנו מעלים את הפוסט הזה ״מחדש״ עם הקישור הנכון, בעיקר לטובת תוכנות עדכון אוטומטי כאלה ואחרות. עמכם הסליחה. המשך »
בעתיד, אני ללא ספק אזכור את 2013 בתור אחת מהשנים המשמעותיות ביותר בחיים שלי. אבל אם שמים לרגע בצד את השינויים הדמוגרפיים בבית משפחת זיירמן ומתמקדים במשחקים, כנראה שאת 2013 אני אזכור בעיקר בזכות דברים שהתחילו ב- 2012.
אז הנה שלושת הדברים שעשו לי את 2013.
הנה שוב הגיעו להם אותם ימים קסומים בשנה שבה חברי הבלוג מתכנסים להם למען מטרה קדושה שהפכה לנדירה; כתיבת פוסטים. עם השנה שמסתיימת לה, מתחילים כמה ימים מרגשים של פוסטים מסכמים, בהם משתתפי הבלוג יחוו דעה על אירועי הגיימינג המשמחים יותר והמשמחים פחות שעברו עליהם במהלך שנת 2013.
מבחינתי השנה הייתה חריגה מבחינת המשחקים ששיחקתי בהם, אבל דווקא בלי יותר מדי קשר למשחקים עצמם שחלפו דרך חשבון הסטים שלי. בתקופה שגרתי בלונדון, הייתי רק עם מחשב נייד, שאמנם היה מעולה באופן יחסי, אבל קשה לומר שנועד להיות "מחשב גיימינג" של ממש. אבל בין אם הוא רצה או לא (ותחנוני המאוורר הנואשים שלו בישרו לעיתים דחופות על מצוקותו מהעניין), עליו שיחקתי רוב הזמן במהלך השנה. אז בכל זאת, למרות המגבלות והעדר הזמן הפנוי, הנה קודם כל שלושת המשחקים שבלטו אצלי במיוחד. המשך »