השבוע בפרק, צוות "גיימפאד" מתכבד לקבל לשורותיו את אבישי רויטבלט, מתהילת "הגיגיימינג". וגם להקליט פרק של פחות משעה (אם כי לא בהרבה) שבו אנחנו מדברים המון על Civilization. היה שמח.
[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod005-5.10.2010.mp3|titles=Episode 5: Oh no, here comes another one…]0:30 – מי זה אבישי רויטבלט? מאיפה הוא הגיע? ולמה, עד שכל העתודאים באתר הזה השתחררו מצה"ל, אנחנו מרגישים כזאת חובה לצרף עוד אחד? (אנחנו לא באמת מתכוונים לספק תשובה לכל השאלות האלה, אגב, סתם חשבתי שיהיה נחמד לשאול אותן)
2:10 – עופר מספר סיפור משעשע על Oblivion. אתם יודעים, מהסוג שכולל בחורות בכלובים ומגיע ל- ynet אחר כך.
5:00 – זיירמן שיחק במשהו השבוע! אבל לפני שנדבר על זה – צריך להתלונן על זה שקנדה היא לא ארה"ב, משום מה, ועל ההעלמות המסתורית של Doom (הראשון, כן?) מה- Xbox Live Arcade.
7:50 – מה שזיירמן כן הצליח לשחק בו, לעומת זאת, זה גרסת ה- Xbox של Plants vs. Zombies. היה כיף. בדרך, אנחנו מזכירים את הגרסה של World of Warcraft למשחק.
14:30 – Civilization V!!! כל מילה נוספת – מיותרת. אבל אנחנו בכל זאת אומרים די הרבה מהן.
33:00 – אז מסתבר ש- Good Old Games לא נסגרו. ועכשיו גם אפשר לקנות שם את Planescape: Torment. אנחנו מתרגשים. אבישי לא יודע מה זה.
37:30 – טוב, חיכינו עם זה מספיק. הגיע הזמן לדבר על זומבים. היו הרבה דברים שקשורים לזומבים בשבועיים האחרונים, וזה עוד למרות ששכחנו מ- Dead Rising 2.
38:10 – Call of Duty עם זומבים! אין לנו מה להגיד על זה.
38:30 – Read Dead Redemption עם זומבים! על זה יש לנו קצת יותר מה להגיד, אבל עדיין לא הרבה.
39:30 – Resident Evil עם זומבים! זה לא באמת מחדש כלום, אבל מסתבר שהמשחק החדש אמור להיות מפחיד, או משהו.
41:10 – Left 4 Dead 2: The Sacrifice! עם זומבים!
44:40 – מתחילות לצוץ שמועות קצת יותר קונקרטיות בנוגע ל- PSP2. אנחנו לא מתרגשים.
46:30 – מה- 3DS, לעומת זאת, זיירמן התלהב. עד שהוכרז המחיר שלו.
50:30 – Valve פתחו חנות אונליינית ב- Team Fortress 2. לדורון בטח היה מה להגיד על זה אם הוא היה מקליט איתנו את הפרק.
52:40 – סיימנו. אתם יודעים איפה למצוא אותנו. ומעכשיו – אתם יכולים למצוא שם גם את אבישי.
5 באוקטובר, 2010 בשעה 19:31
זוכרים שהצעתי לכם לשפר מחקר לפני שאתם מדברים על דברים? כשאני אומר "אתם", אני מתכוון "עידן". כל מה שאמרת על TF2, ואני מתכוון ל*הכל*, היה שגוי לגמרי. לא מייצרים נשק ב-Crafting, אלא רק אפשר להתיך חומרים על מנת לקבל נשק מוכן מהמאגר. פוליקאונט זו לא חנות, אלא אתר שעוסק בעיצוב תלת ממד.
זה קצת מקלקל. בתור אחד שמשחק ב-TF2, אך מעולם לא שיחק בPlanescape, אני לא יכול לדעת אם מה שאמרתם שם היה נכון או אפילו קרוב. איך אני אדע שלא עשיתם טעויות כמו שעשיתם בנוגע ל-TF2? (טוב, חוץ מזה שבניגוד ל-TF2 רובכם גם שיחקו בו)
5 באוקטובר, 2010 בשעה 19:34
בנוגע לחנות – רק הנשקים והכובעים שנתרמו (כלומר – יצרו מודלים, טקסטורות וכו') ואכן הוכנסו למשחק מקבלים נתח מהרווחים, כי לעצב במשך שעות נשק ובסוף לראות את Valve מוכרים אותו ומקבלים את כל הרווחים לכיס ודאי היה מעצבן כמה אנשים.
5 באוקטובר, 2010 בשעה 19:52
Yoyole – אני מצטער. אני גם לא סמכות בענייני TF2 (כמו שאמרתי, ממש חבל שדורון לא היה שם כדי לדבר על זה), אבל משום מה מהחומר שקראתי קיבלתי את הרושם שהנשקים החדשים נבחרו במסגרת תחרות שאורגנה ע"י Valve (כנראה שקראתי על תחרות כזו בעבר ועשיתי קישור לא נכון בראש שלי). בכל מקרה, לא אמרתי שזו היתה חנות, אמרתי שזו היתה תחרות. שגוי בכל מקרה, אבל את הטעות הזו אני לפחות יכול להסביר. 🙂
לגבי ה- Crafting: לזה התכוונתי כשאמרתי "ייצור נשקים". אבל בנוסף, הבנתי שעכשיו אפשר גם לעשות כל מיני שינויים ויזואליים שטחיים לכלי הנשק שאתה מקבל.
אני מתנצל על הטעויות. דווקא מאז שאמרת לנו לעשות מחקר אכן התחלתי לשים יותר לב כשאני קורא חומר לפרק לפני שהוא מתחיל, אבל הפרק הנוכחי הופק קצת יותר בלחץ, ורשימת הנושאים המלאה היתה מוכנה רק כמה דקות לפני ההקלטה. אני מקווה שלמרות הפאשלה, עדיין נהנית מהפרק.
אה, ואני גם מאשים את אבישי בהכל.
5 באוקטובר, 2010 בשעה 20:25
כמובן שנהניתי מהפרק 🙂
זה עדיין הפודקאסט הכי מבדר ששמעתי. תמיד נחמד לשמוע חנונים מדברים על מה שהם אוהבים 😎
ולגבי התחרות – היתה כזאת – Valve נתנה למשתמשים של אתר Polycount לעצב "חבילות מוצרים" לקלאס מסוים שיכילו לפחות שלושה פריטים. מתוך כל המשתתפים, 5 חבילות נבחרו והוכנסו למשחק.
5 באוקטובר, 2010 בשעה 20:36
אוקיי, אז אני לא עד כדי כך קלולס. רק קצת. 🙂
אני שמח לשמוע שנהנית בכל זאת, ומצטער על הטעות.
5 באוקטובר, 2010 בשעה 21:43
משעמם. ודרך אגב, גם בCIV2 אין STACKED COMBAT
5 באוקטובר, 2010 בשעה 22:19
Red, אתה בטוח? עד כמה שזכור לי בכל משחק CIV עד לאחרון היה ניתן למקם יותר מיחידה אחת על כל משבצת (ולמרות שעוד לא שמעתי את הפרק אני מניח שעל זה מדברים בStacked combat).
5 באוקטובר, 2010 בשעה 22:26
אה, כמובן שיכולת למקם גם 1000 יחידות על אותה משבצת – אבל זה היה דבר מטומטם לעשות, כי ברגע שיחידה אחת היתה מתה בהתקפה – כל הסטאק היה הולך אחריה אוטומטית… כך שקרבות טקטיים בהחלט היו גם בסיב1-2 ובאלפא סנטורי, זאת לא המצאה של סיב5…
הקטע המצחיק הוא שכולם מציגים את השינוי הזה כמן משהו מהפכני בסדרה, כשבעצם זאת רק חזרה לשורשים…
5 באוקטובר, 2010 בשעה 22:50
Red, על ביקורת בונה שמעת? משום מה אין פוסט בזמן האחרון בו אתה לא מחרב את האווירה עם התגובות הקטנוניות, השליליות והנבזיות שלך. במקום לכתוב "משעמם", אתה יכול לכתוב מה הפריע לך בצורה נעימה ורגועה. כן, אני יודע שהתגובה הראשונה שלי למעלה היא לא דוגמה טובה, אבל עדיין תנסה לשמור על מינימום של נימוס.
5 באוקטובר, 2010 בשעה 22:58
אמרתי שזה היה משעמם בצורה נעימה ורגועה. אין בזה שום דבר מתלהם או נבזי.
5 באוקטובר, 2010 בשעה 23:20
swym – אתה צודק. red – מה ש- swym מדבר עליו הוא מה שכולם מדברים עליו כשהם מדברים על Stacked Combat. ולדעתי, ולדעת הרבה אנשים ששיחקו במשחק הרבה יותר ממני, השינוי שנעשה ב- Civilization 5 הוא אכן שינוי מהפכני בסטנדרטים של הסדרה. זה לא אומר שהקרבות במשחקים הקודמים לא היו טקטיים, אבל עכשיו אתה לא יכול לתקוף עיר עם 700 יחידות סימולטנית, ויש לזה השלכות.
5 באוקטובר, 2010 בשעה 23:33
אבל גם במשחקים קודמים אף אחד לא באמת שם 700 יחידות על אותה משבצת כי זה סיכון גדול מדי… מספיק שיחידה אחת הולכת וכל הסטאק הלך קיבינימט יחד איתה. אני חושב שאנשים פשוט שכחו איך זה היה בסיב2 כי הם שיחקו בו לאחרונה לפני יותר מעשור.
5 באוקטובר, 2010 בשעה 23:45
אתה אומר "אף אחד לא באמת עשה את זה" אבל מי שלא עשה את זה אלה רק שחקנים אנושיים. זה לחלוטין לא מפריע למחשב ליצור יש מאין 200 יחידות שמקיפות את העיר שלך ולכבוש אותה בתור אחד, בלי שיהיה לך סיכוי להתגונן.
5 באוקטובר, 2010 בשעה 23:55
לא, המחשב לא עשה את זה כי זה האלף בית של דברים שלא עושים בסיב2. לעשות מה שנקרא stack of doom בסיב2 זאת התאבדות, כי שוב, ברגע שיחידה אחת מתה, כל המשבצת מתה יחד איתה. סיב2 זה היה משחק שהמפה שלו היתה מפוצצת ביחידות על כל משבצת אפשרית כמעט, ואף אחד לא שם (כולל המחשב) יותר מ-2-3 יחידות מקסימום על אותה משבצת… הstacked combat המפגר זה רק משהו שהומצא בciv3 והופיע גם ב4
6 באוקטובר, 2010 בשעה 10:19
אחלה פרק!
6 באוקטובר, 2010 בשעה 16:53
הפרק לא עובד לי…
6 באוקטובר, 2010 בשעה 21:48
s0meGuy – אתה יכול לפרט? מה בדיוק לא עובד לך? ההורדה? אתה מנסה לעשות play דרך הנגן שיש כאן בעמוד וכלום לא עובד?
7 באוקטובר, 2010 בשעה 8:06
Red, בפועל מה שאתה אומר הוא קשקוש מוחלט: כשאתה בא לכבוש עיר אז לשים המון יחידות על Stack בודד היה אופציה אידיאלית גם בCivilization המקורי (שנראה שאתה שוכח ממנו בכלל) וגם בשני ומכמה סיבות:
1) כשבאת לתקוף עיר המחשב גם ככה היה במצב מגננה ולכן כמעט אף פעם לא היה מוציא כוחות מהעיר בשביל לנסות ולתקוף אותך, במיוחד אם היית משלב יחידה מגינה בודדת בין כל הכוחות התוקפים (השיקולים של הAI מעולם לא היו "כמה יחידות נוספות אני אוכל להרוג לו" אלא רק הסיכוי והסיכון).
3) בסופו של דבר, ברגע שיש לך יחידות שיכולות לנוע יותר ממשבצת אחת אז גם ככה אתה לא חייב להציב את כולן במרחק של משבצת בודדת מהעיר של האויב אלא לשמור אותן יותר רחוק עד למתקפה כשאתה שולח כל פעם רק יחידה בודדת קדימה כדי למנוע מהמחשב לתקוף לך את הstack. כשיש לך קבוצה של 30-20 יחידות על אותו הstack אז במילא אתה כובש כל עיר במשחק בתור בודד ככה שכל עוד אתה נע בצורה מסודרת אין שום סיכון בכך שהמחשב יתקוף את הstack שלך בתור שאחרי (במיוחד אם הוא עדיין לא רישת את השטח שלו עם מסילות רכבת. כשיש לו מסילות זה כבר סיפור אחר).
4) בניגוד למה שאתה אומר, גם המחשב עצמו בסופו של דבר עשה את אותו הדבר. לי אישית יצא לראות אותו מניע *עשרות* יחידות בstack בודד גם בCiv 2.
5) האפשרות לבנות Fort מונעת מכל הstack שלך למות בתור בודד (ומגדילה את ההגנה של כל אחת מהיחידות בצורה משמעותית בנוסף). ומאחר ואתה יכול לעשות גם stack לכמה engineers שתרצה יחד עם הכוחות התוקפים אז בפועל אין שום דבר שמונע ממך לבנות fort בתור בודד בצמוד לעיר שאותה אתה בא לכבוש וכך להגן על כל הstack שלך.
בקיצור, זה שאתה לא בחרת באסטרטגיה הזו במשחק עדיין לא הופך את מה שכתבת בהתחלה לנכון באיזשהי צורה. זה בערך כמו לכתוב "גם בCIV2 אין פצצות אטום" ואז להסביר את עצמך בכך שאולי יש פצצות אטום, אבל זו אסטרטגיה מטומטמת לדעתך להשתמש בה כי אחר כך יש הרבה נשורת גרעינית שצריך לנקות וכו'.
אתה מבין את ההבדל בין "אי אפשר" לבין "לא כדאי", נכון?
7 באוקטובר, 2010 בשעה 10:14
לא, אין הרבה הבדל בין "אי אפשר" ל"לא כדאי", כשה"לא כדאי" הוא מאוד מאוד "לא כדאי".
הטיעונים שלך מגוחכים. הם מתבססים באופן בלעדי על ה"עובדה" שלעשות stacks בסיב2 זאת טקטיקה אפשרית בגלל שהמחשב לא מסוגל להגיב לה כמו שצריך… אז יש לי 2 דברים לומר לך: 1) תעלה את רמת הקושי 2) שחק במולטיפלייר של המשחק (שכבר די מת היום…)
אני רוצה לראות אותך משתמש בטקטיקה הנהדרת הזאת נגד מחשב ברמת deity או נגד שחקן אנושי שבאמת מסוגל לחשוב ושאי אפשר לעשות לו exploits…
אתה מבין את ההבדל בין exploits לבין טקטיקה אמיתית, נכון?
8 באוקטובר, 2010 בשעה 21:25
שיחקתי מספיק נגד מחשב גם על רמת deity. זה לא הפריע לי לעשות גם stacks גדולים ולהשתמש בזה בתור אסטרטגיה שעובדת מצויין במקומות הנכונים (למעשה, זו אחת הדרכים הכי אפקטיביות ברמת קושי כזו, כי פיזור של היחידות שלך עם הבונוסים המובנים של המחשב הופכים כיבוש עיר למשימה אפילו יותר קשה).
ונעזוב את זה שהטקטיקה הזו תופסת גם במולטיפלייר (לפחות כשאתה יודע מה אתה עושה), כי לא דיברנו על המולטיפלייר. הרי הדיון הזה היה על מה אפשרי במשחק ולא על מה כדאי ומה לא כדאי לעשות במולטיפלייר. חצי מהדברים שאפשר לעשות במשחק הופכים במילא ללא רלוונטיים במולטיפלייר, אבל זה לא הופך אותם ללא קיימים במשחק עצמו.
אם עדיין לא הבנת את ההבדל בין "לא כדאי" (ועוד אחד סובייקטיבי) לבין "אי אפשר" אז אין טעם להמשיך לדון בזה.
9 באוקטובר, 2010 בשעה 15:08
red – שמור על השפה.
9 באוקטובר, 2010 בשעה 23:22
סליחה אבל מי Resident Evil 5 ו4 איין אל מה לפחד הדמויות (הזומבים) ממש לא מפחידות אז אתה באמת ילדה
9 באוקטובר, 2010 בשעה 23:25
יש לי את שתיהם לאקס בוקס סימתי את שתהם ושתהם ממש לא מפחידים הדבר המפחיד היחיד שהיה ב 5 זה הטימטום של שבעה
16 באוקטובר, 2010 בשעה 1:16
לגבי exploits בCiv, הכותר החמישי מלא בכאלו.
החברים בcivFanatics זועמים. מצד שני – הם פנאטים.
בכל מקרה, היוצרים הבטיחו מספר פאצ'ים.
16 באוקטובר, 2010 בשעה 2:50
שהראשון מביניהם יגיע כבר בשבוע הבא:
http://www.escapistmagazine.com/news/view/104425-Firaxis-Patching-Civ-V-Next-Week
16 באוקטובר, 2010 בשעה 10:01
הו, נהדר. תודה על הרשימה, יש שם כמה תיקונים נדרשים מאוד.
הבאג שהכי מעצבן אותי כרגע הוא שיחידות שמקבלות הוראת Explore נוטות להיכנס לשטח של ערי-מדינה ניטרליות ולעצבן אותן. חבל שלא תיקנו גם את זה.
30 בדצמבר, 2010 בשעה 23:33
[…] לעוד יותר נגיש. יש כאלה שיטענו כי השינויים היו לרעה, ודיברנו על זה כבר בעבר – אבל אני לא אחד […]