על Achievements ופוטנציאל מבוזבז

עידן זיירמן|Rant, חפירות 17 תגובות »

ההיסטוריה של Acheivements במשחקי מחשב ווידאו היא ארוכה ומפותלת, ואין לי ספק שיום אחד אדם עם יותר זמן פנוי ממני ישמח לחקור אותה לעומק. אבל אני עסוק ועצלן, אז אני אדלג לעשור האחרון, לזמן שבו היא התקבעה מסביב לשלוש תשתיות עיקריות שהפכו לחלק בלתי-נפרד מעולם המשחקים: ה- Achievements ב- Steam, ה- Achievements ב- Xbox Live, וה- Trophies ב- PSN.

howoriginal

המשך »

Journey וסוף הדיון על משחקי וידאו כמדיום אמנותי

עופר שוורץ|ביקורת, חפירות 8 תגובות »

על פני השטח, הפוסט הזה אמור להיות ביקורת על Journey. הבעיה היא שמסיבות שתיכף נגיע אליהן, אין יותר מדי דברים רלוונטיים להגיד עליו. הדבר המעניין העיקרי שאפשר להגיד כביקורת הוא ש-Journey פותר אחת ולתמיד את הדיון המעיק של “האם משחקי וידאו יכולים להיות אמנות”: עכשיו אפשר להגיד בוודאות שהתשובה היא “כן”.

Journey

המשך »

תגיות: , ,

הפריצה הגדולה של Steam, ולמה Valve יותר מוצלחים מסוני

עופר שוורץ|חדשות, חפירות 11 תגובות »

זוכרים את הסיפור שהיה לפני חצי שנה עם הפריצה המטורפת של ה-PSN? זה קרה שוב, הפעם ל-Steam.

הסיפור בקצרה: ביום ראשון קבוצה של האקרים פרצה לפורומים של סטים והוסיפה אליהם פרסומת לאתר שלה. כמובן שהפורומים נסגרו מיד, ו-Valve הבטיחו שהם בודקים מה קרה ואיך לתקן את הבעיה. היום נשלחה הודעה רשמית מגייב נוול, בה הוא אומר שהם גילו שהבעיה היא לא רק בפורומים, ושההאקרים הצליחו להשיג את ה-database של סטים, שמכיל הרבה אינפורמציה על המשתמשים. ה-DB מכיל שמות משתמשים, כתובות אימייל, רשימות משחקים, סיסמאות מוגנות ופרטי אשראי מוצפנים.

אז קודם כל – אם אתם רשומים ב-Steam, מומלץ להחליף סיסמה. אבל שימו לב שהסיסמאות כן מוגנות (הן עברו תהליך של hash עם salt, מה שאומר שתיאורטית אמור להיות מאוד קשה לשחזר את הסיסמאות עצמן מתוך המידע שב-DB) ופרטי האשראי מוצפנים, וכמובן שיש את ההגנה הנוספת של SteamGuard. כמו כן, נוול טוען שהם לא ראו שום עדויות לכך שהפרטים המוגנים נפרצו.

את ההודעה המלאה מגייב נוול אפשר לקרוא כאן.

עד כאן החלק האינפורמטיבי של הפוסט. עכשיו אני רוצה לעשות השוואה נקודתית בין המקרה הזה לבין הפריצה של ה-PSN, ולהראות כמה סוני היו גרועים וכמה Valve היו בסדר:

  • שקיפות: במקרה של סוני עברו כמה ימים מאז שה-PSN נפל ועד ששמענו מהם משהו. גם כשהם סוף סוף הסכימו לחלוק עם המשתמשים שלהם מידע, זה היה מידע חלקי ומעורפל. זה לא הוגן כלפי הלקוחות (הנאמנים והמשלמים, ראוי לציין). וואלב, לעומת זאת, מסבירים במפורט מה קרה, מה בדיוק הם יודעים, ממה כדאי להיזהר ומה יקרה בהמשך.
  • הודאה: אם אני זוכר נכון לקח בערך חודש מהנפילה של ה-PSN ועד שקיבלנו התנצלות אמיתית מסוני. ופה יש לנו התנצלות רשמית מהמנכ”ל, באותו יום שבו גילו את הבעיה.
  • אבטחה: וואלב עשו כל מה שאפשר כדי לוודא ולהבטיח שהסיסמאות ופרטי כרטיס האשראי מוגנים, ובעיקר כדי להרגיע את המשתמשים. אצל סוני עברו איזה שבועיים עד שהם נזכרו להגיד שכנראה שהסיסמאות היו מוגנות ופרטי האשראי כנראה בטוחים.

אפשר לטעון שוואלב למדו מהטעויות של סוני, אבל אני חושב שהם פשוט יודעים מה הם עושים ואיך להתייחס כראוי ללקוחות שלהם. סוני פשוט לא הבינו שהם קודם כל צריכים לדאוג ללקוחות שלהם ורק אחר כך לעצמם. וזו טעות שלדעתי אף כמות של משחקים חינם לא יכולה לפצות עליה.

תגיות: , , ,

[משחק מילים מטופש על I Am Alive]

עידן זיירמן|חדשות 31 תגובות »

לעזאזל עם חברות המשחקים האלה. לפעמים הן פשוט לא יודעות לבחור שמות למשחקים בעלי מחזור-הפיתוח המפוקפק שלהן. אמנם את הבדיחות על כך שכנראה ש- “I Am Alive” מת היינו צריכים לספוג קצת פחות זמן מאלה שנאמרו על “Duke Nukem Forever”, אבל עכשיו, עם הידיעות על חזרתו לחיים, הן חוזרות במלוא הכוח. הצילו.

אה, כן, לנושא. I Am Alive נחשף לראשונה לפני קצת יותר מ- 3 שנים, בתערוכת E3, עם הטריילר הזה:

זה היה מעניין. זה היה מעניין בעיקר כי הטריילר הזה השאיר הרבה מקום לדמיון. את העולם שלו היה יחסית קל להבין (שיקאגו פוסט-אפוקליפטית, כשאת תפקיד האפוקליפסה ממלאת רעידת אדמה מפלצתית), אבל מהמעט שהוצג בטריילר, נראה היה שהוא יהיה קצת יותר מתוחכם מה- Cover Shooter הסטנדרטי.

ואז המשחק הזה נעלם.

ביוני 2010 צץ הטריילר הבא:

 

הטריילר הזה עשה מעט מאוד, מלבד לשכנע אותנו שהמשחק הזה עדיין שרד, איכשהו. הוא לא לימד אותנו שום דבר חדש. הוא גם הבטיח הפצה באביב 2011. חדי האבחנה מביניכם בטח שמו לב שהתאריך הזה כנראה עבר (אלא אם אתם קוראים לג’יפה הלחה שספגנו במהלך יולי-אוגוסט “אביב”).

אבל עכשיו, סופסוף, Ubisoft כנראה החליטו שהגיע זמנם לחשוף את המשחק, והטריילר הזה שוחרר לרשת:

הטריילר הזה מפזר את רוב המסתורין מסביב ל- I Am Alive. אוקיי, הבנו, אז מה שאתם עושים זה בעצם Uncharted. רק אפור. ובמהלך המשחק הדמות הראשית תצטרך לדאוג לבת שלה. כמה Dead Rising 2 מצדכם.

ובכל זאת, למרות שאחרי כל החשיפה הזו המשחק נראה הרבה פחות מעניין, אני עדיין מצפה לו. נראה ש- Ubisoft בעצמם לא באמת מאמינים במשחק הזה יותר מדי (המשחק הודח מדרגה של “משחק שיוצא לחנויות” לדרגת “משחק שיהיה אפשר להוריד מה- Xbox Live Arcade / Playstation Network”), ודווקא משחקים כאלה מסקרנים אותי קצת יותר. חוץ מזה, זה גם אומר שהוא לא יעלה יותר מ- 15$, שזה סבבה לגמרי בעיני.

אה, וכמובן, הוא לא צפוי לצאת גם למחשב האישי. למקרה שחיפשתם עוד הוכחות לכך ש- Ubisoft ממש שונאים את ה- PC.

תגיות: , , ,

גיימפוד, פרק 28: אחת, שתיים, פאי

עידן זיירמן|גיימפוד 8 תגובות »
[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod028-22.9.2011.mp3|titles=Episode 28: One, Two, Pi]

להורדה

0:40 – זיירמן המשיך לשחק ב- Deus Ex: Human Revolution. אבל ממש אין לו מה להוסיף על מה שנאמר כבר בפרק הקודם. אם כי הוא אומר את זה באיכות סאונד טובה יותר.

2:10 – …ואז הוא עובר להפגין התלהבות מרוסנת (אבל מעט אובססיבית) מ- Astro Tripper, שיצא בגרסת PC ל- Steam השבוע, ואנחנו מחלקים עותק שלו בבלוג.

7:40 – דני חזר לעבר, ושיחק ב- Need for Speed: Hot Pursuit (אבל לא עד כדי כך לעבר, רק ל- 2010). זיירמן ממשיך להפגין אובססיה מוזרה כלפי Astro Tripper.

16:20 – עופר שיחק ב- Dead Island. משחק פעולה עם זומבים. הוא לא מדבר יותר מדי על המשחק עצמו, כי הוא דיבר עליו המון בפודקאסט שאנחנו לא מזכירים, וגם כי הוא כתב עליו ביקורת בבלוג, אבל הוא עדיין רוצה להקריא רשימה קצרה של באגים ובעיות עיצוביות שהמשחק סובל מהן. למרות שהוא טוב, כן?

33:10 – עוד בענייני Dead Island – החברה שפיתחה אותו שחררה בטעות ל- Steam את הגרסה הלא-נכונה של המשחק. לא נעים בכלל. שלא לדבר על זה שהגרסה הזאת חשפה כל מיני הערות מגעילות שהיו בקוד ואף אחד לא היה אמור לראות.

35:40 – בעקבות הירידה במחיר, מכירות ה- 3DS קפצו פלאים. חוץ מזה, הוא זוכה לתוספת של ג'ויסטיק אנלוגי שני. וזה די מכוער.

40:50 – סעיף חדש בתנאי השימוש של ה- PSN אומרים שאסור לתבוע את סוני.

43:20 – Syndicate זוכה לחידוש. בתור משחק פעולה מגוף ראשון. זה קצת עצוב.

52:20 – Ubisoft שוכחים לשים את הקודים למולטיפלייר של Driver בקופסאות ה- Xbox 360 של המשחק. לכן, הם נאלצים לוותר על הקוד הזה, ופותחים את המולטיפלייר לכולם.

54:20 – Xbox Live מגיע ל- Windows 8

57:20 – אנחנו מסיימים. כרגיל, יש לנו דף בפייסבוק וחשבון בטוויטר. לא כרגיל, יש לנו תחרות שבה אתם יכולים לזכות ב- Astro Tripper. בואו לבקר.

סנייק: הדור הבא

עידן זיירמן|חדשות 2 תגובות »

הבלוג בעל השם המתחכם Three Speech, בלוג 'רשמי באופן חלקי' של סוני, חשף היום את Snakeball – משחק שיהיה זמין בקרוב ברשת ה- PSN. מדובר, ואני יודע שזה לא מפתיע אף אחד בהתחשב בכותרת – בסנייק.

מצד שני, מדובר בסנייק צבעוני וצעקני, עם אפשרות קרב בין מספר שחקנים שגם מסוגלים לירות אחד על הנחשים של השני. זה יהיה… מעניין, אני חושב.

תגיות: , ,


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS